چشم‌بادامی‌ها به کمک ارتقاء تجهیزات آب و برق می آیند

چشم‌بادامی‌ها به کمک ارتقاء تجهیزات آب و برق می آیند

وزیر نیرو با تاکید به سابقه طولانی همکاری های ایران و کره، از ورود شرکت‌های کره‌ای در زمینه ارتقاء بهره‌وری آب و منابع آبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید چیت‌چیان امروز در حاشیه دیدار با وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی با اشاره به سابقه طولانی همکاری ایران با این کشور اظهار کرد: این دو کشور آشنایی خوبی با یکدیگر دارند، لذا می‌توانند همکاری خوبی با هم داشته باشند.

وی در خصوص صحبت‌های صورت گرفته در این جلسه تصریح کرد: در زمینه‌ی ارتقاء تجهیزات، انتقال، توزیع برق، هوشمند‌سازی شبکه برق، انرژی‌های تجدید پذیر، پروژه‌های آبی، شبکه‌های آب، فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها صحبت شد.

وزیر نیرو با بیان این‌که از وزیر کره جنوبی خواستیم تا شرکت‌های کره‌ای را در زمینه‌ی انتقال تکنولوژی و تامین منابع مالی حمایت کند تا در این دو حوزه فعال باشند، خاطر نشان کرد: تصور می‌کنم با توجه به توافق‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک شاهد همکاری خوب ایران با کره‌ای‌ها باشیم.

به گفته چیت‌چیان رییس جمهور کشور کره جنوبی قرار است که در اردیبهشت‌ماه به ایران سفر کند که طی این سفر توافقات صحبت‌شده در این جلسه به امضاء می‌رسد.

وی با بیان این‌که شرکت‌های ایرانی نیز با توجه به توانایی‌ها و قابلیت‌های خود می‌توانند در کره فعالیت داشته باشند، اظهار کرد: کشور کره جنوبی در زمینه‌ی خرید نفت از ایران نیز ابراز تمایل کرده است.

در ادامه جوهوانگ وان – وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی – با بیان این‌که در زمینه‌ی برق و منابع آب می‌توانیم همکاری خوبی را با ایران داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در زمینه توزیع برق، افزایش بهره‌وری، ارتقاء تصفیه‌خانه‌ها، توسعه‌ انرژی‌های تجدید‌پذیر می‌توانیم پروژه‌های مشترک زیادی را با ایران داشته باشیم.

به گفته وی در حوزه منابع آب پروژه ساخت سد، پروژه ساخت نیروگاه، آب شیرین‌کن‌ها و افزایش میزان توزیع آب نیز می‌توان پروژه‌های مشترکی را با ایران داشت.

وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی با بیان این‌که در زمینه‌ی همکاری ایران با کره جنوبی صحبت‌های خوبی صورفت گرفته است، ادامه داد: از شرکت‌های کره‌ای دعوت می‌کنیم تا با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشند و براساس مذاکرات صورت گرفته می‌توان نسبت به روند فعالیت‌ها امیدوار بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا