بورس پرس خبر می دهد:

بزرگترین شرکت برقی خاورمیانه با ۳.۴ هزار میلیارد تومان به مالک جدید منتقل شد

بزرگترین شرکت برقی خاورمیانه با ۳.۴ هزار میلیارد تومان به مالک جدید منتقل شد

امروز بلوک ۹۹ درصدی تولید نیروی برق دماوند به عنوان بزرگترین شرکت برقی خاورمیانه با ارزش ۳.۴ هزار میلیارد تومانی به مالک جدید منتقل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام ، 459 میلیون و 508 هزار سهم شرکت تولید نیروی برق دماوند به قیمت هر سهم 7500 تومان و به ارزش بیش از 3 هزار و 446 میلیارد تومان معامله شد.

بررسی های بورس پرس نشان می دهد این بلوک متعلق به بنیاد شهید بود که سال های قبل از توانیر به این نهاد داده شده بود و امروز هم به بانک دی واگذار شد. قرار است این جابجایی اوایل هفته آینده قطعی شود.

براساس این گزارش، شرکت تولید نیروی برق دماوند به عنوان بزرگترین شرکت برقی خاورمیانه و دومین شرکت برقی فرابورسی (بعد از برق عسلویه مپنا) 28 شهریور سال جاری در بازار دوم فرابورس درج و آماده عرضه اولیه تا 10 درصد سهام شده بود اما 16 بهمن مجددا" درج نماد شد.

به این ترتیب این شرکت با نماد " دماوند" در گروه برق، گاز، بخار و آب گرم به جای حضور در بازار دوم ،به عنوان صد و نود و سومین شرکت بازار پایه ایی فرابورسی درج شده است.

سرمایه اسمی و فعلی این شرکت 46 میلیارد تومان بوده اما برنامه افزایش سرمایه تا حداکثر 500 میلیارد تومان در پیش است که بعد از نهایی شدن گزارش هیات مدیره و تایید حسابرس از دو یا یکی از دو محل مطالبات از دولت و سود انباشته عملیاتی خواهد شد.

همچنین این شرکت درحالی برای سال مالی 29 اسفند گذشته حدود 230 میلیارد تومان سود محقق کرده که برای سال مالی جاری هم حدود 500 تومان سود پیش بینی کرده است.

تولید نیروی برق دماوند در کیلومتر 35 جاده تهران - گرمسار مستقر بوده و با ظرفیت اسمی و علمی 2 هزار و 800 و 2 هزار و 400 مگاواتی بزرگترین شرکت تولیدکننده سیکل ترکیبی در خاورمیانه است. همچنین این شرکت 4 درصد برق کشور و 30 درصد برق استان تهران را تامین می کند.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا