طیب نیا اعلام کرد:

امضای موافقتنامه سرمایه‌گذاری ایران و سنگاپور

امضای موافقتنامه سرمایه‌گذاری ایران و سنگاپور

موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری ایران و سنگاپور در جریان دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر تجارت و صنعت سنگاپور به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی طیب نیا در سخنانی در جریان این دیدار، امضای این موافقتنامه را زمینه ساز گسترش و توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری متقابل بین دو کشور خواند.

وی با تشکر از اقدامات انجام گرفته از سوی دولت و بخش خصوصی سنگاپور در ایام پساتحریم مبنی بر رفع محدودیت های بانکی تحمیلی علیه ایران، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان مقتدرترین و با ثبات ترین کشور منطقه و قرار گرفتن آن در مسیر ارتباطی شرق، غرب، شمال و جنوب و نیز موقعیت استراتژیک سنگاپور در شرق آسیا، زمینه را برای تحقق یک همکاری کم سابقه در منطقه، بین دو کشور فراهم می‌کند.

طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست اصولی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را مقابله با افراطی گری و تروریسم، تامین امنیت و ایجاد ثبات به عنوان بستر مناسب توسعه اقتصادی خواند و گفت: امیدواریم در سایه برقراری امنیت، ثبات و توسعه همکاری ها با سایر کشورهای جهان و به ویژه کشور سنگاپور، بتوانیم زمینه ارتقای معیشت و افزایش رفاه مردم خود و سایر کشورها را فراهم آوریم.

«اس اسواران» وزیر تجارت و صنعت سنگاپور در سخنانی در جریان امضای این موافقتنامه، ایران را کشوری باثبات، مهم و تاثیرگذار در سطح منطقه و دارای اقتصادی با ظرفیت بالا خواند و ابراز امیدواری کرد سفر وی به ایران، زمینه ساز ارتقای هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی دو کشور شود.

وی با اشاره به ترکیب اعضای هیات همراه خود متشکل از نمایندگان بزرگ ترین شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی سنگاپور، دیدار با فعالان اقتصادی ایران به منظور شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های دوجانبه را یکی از اهداف این سفر خواند.

وزیر تجارت و صنعت سنگاپور از جمله علاقه‌مندی های سرمایه گذاران این کشور در ایران را حوزه هایی چون پتروشیمی، کشتیرانی، انرژی و حمل و نقل و خواند و بر شناسایی بیشتر فرصت های مناسب سرمایه گذاری در کشورمان بعد از وقفه ایجاد شده به واسطه تحریم‌ها، تاکید کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا