طلا به ۱۲۲۶ دلار رسید

طلا به ۱۲۲۶ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش یک درصدی در روز جمعه به دلیل انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، امروز ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت و تحت تاثیر آشفتگی در بازارهای بورس، در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهیانه در طی 4 سال گذشته قرار گرفت.
در حالی که بعد از بروز آشفتگی در بازارهای بورس، سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا هستند، قیمت فلز زرد از ابتدای سال تاکنون 15 درصد افزایش یافته است. دیگر عامل تقویت قیمت طلا قوت گرفتن این گمانه زنی است که فدرال رزرو آمریکا امسال نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش یک درصدی در روز جمعه به دلیل انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، امروز 0.3 درصد افزایش یافت و به 1226 دلار و 30 سنت رسید.
به رغم افت قیمت های روز جمعه، فلز زرد همچنان در ماه فوریه 9.8 درصد افزایش داشته که بیشترین رشد ماهیانه از ژانویه 2012 تاکنون به شمار می رود. قیمت طلای آمریکا هم با 10 درصد افزایش در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهیانه در 4 سال اخیر قرار دارد.
ورود سرمایه به بازار طلا همچنان نشان از خوش بینی به تداوم رشد در بازار طلا دارد.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 762.41 تن افزایش یافت که بیشترین رشد در طی حدود یک سال گذشته بود.
بانک آمریکا مریل لینج در یادداشتی نوشت، در حالی که آشفتگی در بازارهای مالی همچنان مایه نگرانی سرمایه گذاران است، صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا در یک هفته منتهی به 24 فوریه، شاهد بیشترین رشد سرمایه گذاری بوده اند.
اما تقاضای فیزیکی در آسیا سال گذشته همچنان پایین بود و با به تاخیر افتادن خریدها در بازار هند، قیمت ها در بازار طلای این کشور به شدت کاهش یافت.
انتهای پیام//257

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا