توسط انتشارات بورس؛

"حسابداری برای مدیران؛ تفسیر اطلاعات حسابداری" برای تصمیم‌گیری منتشر شد

کتاب "حسابداری برای مدیران؛ تفسیر اطلاعات حسابداری"، افزون بر آشنایی با مفهوم و تاریخچه حسابداری، کاربرد صورت‌های مالی در تصمیم‌گیری و کاربرد اطلاعات مالی در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و کنترل مدیریت را به مخاطبان خود می‌آموزد.


بیشتر کتاب‌های حسابداری موجود در بازار برای افرادی به رشته تحریر درآمده‌اند که دارای پیش زمینه مالی و حسابداری هستند و استفاده آنها برای مدیران و سایر اشخاص غیرمالی دشوار و پیچیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسابداری برای مدیران؛ تفسیر اطلاعات حسابداری به قلم پاول ام. کولیر و برگردان بیتا مشایخی، افزون بر اینکه برای مدیران غیرمالی و علاقمند به مباحث مالی و حسابداری قابل استفاده است، برای مدیرانی با زمینه مالی نیز که خواهان مرور دانش پیشین خود به همراه آشنایی با جدیدترین متدهای آین حوزه هستند، مفید است.

حسابداری برای مدیران، شامل سه بخش می‌شود:

بخش نخست، مفهوم حسابداری و وظایف آن در واحدهای تجاری توصیف می‌شود و مشتمل بر فصول مقدمه‌ای بر حسابداری، حسابداری و ارتباط آن با ارزش سهام‌داران و راهبری شرکتی، ثبت رویدادهای مالی و اصول حسابداری، کنترل مدیریت و حسابداری و مفروضات منطق اقتصادی آن و رویکردهای تفسیری و انتقادی نسبت به حسابداری و تصمیم‌گیری است.

بخش دوم به مروری جامع بر صورت‌های مالی و تحلیل آن می‌پردازد و دربرگیرنده سه فصل تهیه صورت‌های مالی (استانداردهای بین‌المللی و چارچوب مفهومی حسابداری)، تحلیل و تفسیر صورت‌های مالی و حسابداری موجودی کالا است.  

بخش پایانی کتاب اختصاص به نحوه استفاده از اطلاعات حسابداری در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و کنترل دارد. این بخش، شامل فصول حسابداری و سیستم‌های اطلاعاتی، تصمیمات بازاریابی، تصمیمات عملیاتی، تصمیمات مرتبط با منابع انسانی، تصمیمات تسهیم سربار، تصمیمات سرمایه‌گذاری استراتژیک، ارزیابی عملکرد بخش‌های تجاری، بودجه‌بندی، کنترل بودجه‌ای و حسابداری مدیریت استراتژیک می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب حسابداری برای مدیران؛ تفسیر اطلاعات حسابداری را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا پلاک 25 ـ تلفن:88648192 یا از سایت  تهیه کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا