طالبان از معدن طلای در بدخشان افغانستان درآمد میلیونی دارد

طالبان از معدن طلای در بدخشان افغانستان درآمد میلیونی دارد

گروه معادن - یک فرمانده پلیس افغانستان اعلام کرد که طالبان در شهرستان «راغستان» استان بدخشان روزانه حدود یک میلیون افغانی معادل حدودی 15 هزار دلار آمریکا از معدن طلای این شهرستان درآمد کسب می کند.

به گزارش ماین نیوز، «سخیداد حیدری» رییس امنیت پلیس بدخشان روز دوشنبه گفت: طالبان از این معدن ؛ طلا استخراج می کنند و آنرا به فروش می رسانند و از پول آن سلاح و مهمات تهیه می کند.

رییس امنیت پلیس بدخشان تایید کرد که بخشی از جنگ و ناامنی بدخشان بر سر معدن می باشد که گروه طالبان و بعضی افراد غیر مسئول از آن استفاده می کنند.

حیدری افزود: گروه طالبان در شهرستان راغستان که از آن طلا استخراج می کند بیش از 200 نیرو دارد و این گروه برای استفاده از معادن افغانستان، به ناامنی ها در آن مناطق دامن می زند تا بتوانند از معادن آن بهره برداری کنند.

به گفته وی، دولت افغانستان برای پاکسازی این منطقه از وجود طالبان عملیاتی را تدارک دید، اما به علت نامساعد بودن اوضاع جوی، انجام این عملیات به تعویق افتاد.

حیدری اضافه کرد که اگر وزارت کشور و دفاع افغانستان با استانداری بدخشان همکاری کنند پیش از رسیدن عید نوروز، عملیات پاکسازی شهرستان راغستان از دست طالبان آغاز می شود.

وی همچنین گفت که معدن لاجورد توسط یک فرمانده غیرمسئول که با دولت و طالبان ارتباطی ندارد، استخراج می شود و به شکل غیرقانونی فروخته می شود.

استان بدخشان افغانستان در شمال این کشور و همجوار با مرزهای کشور تاجیکستان یکی از مناطق سرشار از معدن طلا و لاجورد است. گفته می شود که اغلب منابع معادنی این کشور به کشورهای خارجی قاچاق می شود.

سخیداد حیدری اظهار داشت که شهرستان «وردوج» و «یمگان» به طور کامل در تصرف طالبان قرار دارد و در نیروهای این گروه در مناطقی از شهرستان های راغستان و «جرم» نیز حضور دارند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا