نعمت‌زاده:

تعهد دادیم صنعت خودرو بخشی از نیاز ارزی کشور را تامین کند

تعهد دادیم صنعت خودرو بخشی از نیاز ارزی کشور را تامین کند

وزیر صنعت گفت: ما به دولت تعهد دادیم که بخشی از ارز مورد نیاز کشور را از صنعت خودرو تامین کنیم اماهنوز نمی‌توانیم بازه زمانی مشخصی را برای تحقق این هدف تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز با یک هیئت بزرگ کره‌ای در بخش صنعت خودرو مذاکراتی داریم اظهار داشت: با ژاپنی‌ها نیز امروز مذاکراتی را در بخش صنعت خودرو انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم به درستی پتانسیل صنعت را به شرکتهای مختلف خارجی معرفی کنیم، افزود: حتی در طول این مذاکرات مکانیسم چگونگی ساخت داخل را با اولویت صادرات تعریف خواهیم کرد.

نعمت‌زاده  با بیان اینکه اگر صادرات رونق پیدا کند ارزآوری افزایش می‌یابد گفت: ما به دولت تعهد دادیم که بخشی از ارز مورد نیاز کشور را از صنعت خودرو تامین کنیم اماهنوز نمی‌توانیم بازه زمانی مشخصی را برای تحقق این هدف تعریف کنیم در عین حال تمام تلاش خود را برای ساخت داخل انجام می دهیم زیرا این امر منتهی به ارزآوری برای کشور می‌شود.

وی بابیان اینکه لازمه رونق صنعت به روز کردن آن است افزود: در سالهای اخیر صنعت خودرو به سبب تحریم‌ها مشکلاتی داشت اما امروز می‌خواهیم کیفیت و تولید خودروهای متنوع را در کشور افزایش داده و بتوانیم اقداماتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا