تعهدات غیر الزام آور نشست گروه 20 و افت شاخص های آسیا

تعهدات غیر الزام آور نشست گروه 20 و افت شاخص های آسیا

نشست گروه 20 در شانگهای با ورود مدیران ارشد اقتصادی بانک های مرکزی دنیا و وزرای اقتصادی آغاز شد. در حالی که در نتیجه، تنها پیشنهادات غیر الزامی برای اقتصاد چین به بار آورد. تعهداتی که چین هیچ الزامی برای اجرای آن ندارد.

 

 

بازارهای آسیایی با شروع نخستین ساعات معاملاتی هفته با روند کاهشی همراه شدند در حالی که قیمت ین روند صعودی را در پیش گرفت و فلز سرخ بار دیگر با افت قیمت در بازارهای جهانی معامله شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، نشست گروه 20 در شانگهای با ورود مدیران ارشد اقتصادی بانک های مرکزی دنیا و وزرای اقتصادی آغاز شد. در حالی که در نتیجه، تنها پیشنهادات غیر الزامی برای اقتصاد چین به بار آورد. تعهداتی که چین هیچ الزامی برای اجرای آن ندارد.

بر اساس این گزارش، شاخص شانگهای چین به دنبال افت شاخص ها در تایلند، مالزی و هنگ کنگ، روند نزولی را در پیش گرفت و به پایین ترین میزان نسبت به نوامبر 2014 (آبان 93) معامله شد.

در این میان، قیمت ین با روند افزایشی همراه شد و بیشترین افزایش ماهانه خود را نسبت به سال 2008 میلادی به ثبت رساند در حالی که یوآن چین برای هفتمین روز متوالی با افت قیمت همراه شد.

در ادامه، قیمت نفت خام نزدیک به هر بشکه 33 دلار معامله شد .

شیب تند روند نزولی در بازارهای جهانی و اوضاع شکننده بازار ارز در دنیا در سال 2016 میلادی موجب شد مقامات G-20 بار دیگر برای نجات اقتصادی دنیا دور هم جمع شوند تا راه حلی برای این معضل پیدا کنند.

این در حالی است که، هیچ کدام از وزرای اقتصادی برنامه مدون محرک مالی نداشتند و تنها بر سر استفاه از ابزارهای محرک مالی و ساختاری برای رشد اقتصادی توافق کردند.

در این بین، بازارهای آسیا روند تأثیرگذاری را به ثبت نرساندند و در این بین شاخص شانگهای با افت 3.6 درصدی رو به رو شد و بورس هنگ کنگ با کاهش 1.3 درصدی شاخص اصلی معاملات را به پایان برد.

تاپیکس ژاپن بدون تغییرات به معاملات ادامه داد در حالی که قیمت سهام نیسان موتور افزایش 7.4 درصدی داشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا