مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس:

قوانین جذب سرمایه گذار خارجی نیاز به بازنگری دارد

قوانین جذب سرمایه گذار خارجی نیاز به بازنگری دارد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه صنعت کشور نیاز به جذب منابع مالی دارد و صنعت مس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مهندس احمد مرادعلیزاده با بیان مطلب بالا گفت: شرکت‌های بزرگ این صنعت، در همه نقاط دنیا با سرمایه‌گذاری‌های مشترک به شرکت‌های محلی وارد شده‌اند و توانسته‌اند بازدهی آن‌ها را با دانش فنی بهتر و برتر و همچنین استفاده از رویه‌های اجرایی به‌روز صنعت را بهبود بخشیده و اقتصادی‌تر کنند.

مرادعلیزاده با تأکید بر اینکه ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم، تصریح کرد: علاوه بر استفاده از منابع مالی ارزان‌قیمت و منابعی که در نقاط مختلف دنیا موجود است، علاقه‌مندیم تا با سرمایه‌گذاری بتوانیم زیرساخت‌ها را اصلاح کرده و پتانسیل‌های جدید در این حوزه را کشف کنیم.

وی افزود: طی ایام مذاکرات هسته‌ای کشورهای زیادی برای مذاکره با ما قدم پیش گذاشته‌اند و اعلام آمادگی کرده‌اند که بیش از ۹۰ درصد شرکت‌ها برای محک و ارزیابی به بازار می‌آیند و وضعیت و زیرساخت‌ها و نحوه همکاری‌های آینده درزمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری را رصد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص وضعیت زیرساخت‌های کشور به‌عنوان یک عامل تأثیرگذار در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: بخشی از زیرساخت‌های ما قوانین و مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری‌های خارجی، معادن و حتی قانون کار است که در این قوانین باید بازنگری‌های لازم صورت گرفته و به‌روز شوند.

وی با بیان اینکه دیدگاه بی‌نیازی از شرکت‌های خارجی باید تعدیل شود تصریح کرد: کشور ما در شرایط کنونی در معرض دگردیسی اساسی در حوزه‌های کلان فنی و اقتصادی قرار دارد.

 

 منبع : ماهنامه صبح آفتاب

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا