تجدیدنظر در تعرفه واردات خودرو/خودرو گران می شود یا ارزان؟

تجدیدنظر در تعرفه واردات خودرو/خودرو گران می شود یا ارزان؟

اقتصاد > صنعت - دنیای اقتصاد نوشت: نعمت‌زاده از بررسی تعرفه واردات خودرو طی یکی دو هفته آینده در هیات دولت خبر داد.

نمایشگاه صنعت خودرو کشور روز گذشته در حالی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و 311 میهمان خارجی در قالب 121 شرکت خودروساز بین‌المللی گشایش یافت که نعمت‌زاده در این مراسم از بررسی تعرفه واردات خودرو طی یکی دو هفته آینده در هیات دولت خبر داد.

محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد تعرفه واردات خودرو در سال آینده عنوان کرد که هنوز سیاست خاصی در این مورد اعمال نشده و قرار است موضوع تعرفه واردات خودرو برای سال 95 طی یکی دو هفته آینده در دولت مطرح شود. پیش از این ولی‌اله افخمی راد، معاون وزیر صنعت از عدم تغییر تعرفه واردات خودرو در سال آینده خبر داده بود. در ادامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد تحولات اساسی در صنعت خودرو طی سه تا چهار سال آینده خبر داد و عنوان کردکه ادامه فعالیت صنعت خودرو با تولیدات فعلی امکانپذیر نخواهد بود .
اما حضور شرکت های چینی در پسا تحریم از دیگر سوالات خبرنگاران بود که نعمت‌زاده در این زمینه با بیان اینکه در دوران تحریم مراودات ایران با بسیاری از کشورها قطع شده بود، افزود: در این شرایط کشور چین، ایران را همراهی کرد و به همین دلیل سازندگان قطعات خودرو برای تامین نیازمندی کشور به‌سمت آنها حرکت کرده بودند نعمت‌زاده در ادامه تصریح کرد که البته در چین خودروهایی با استانداردهای ژاپنی و اروپایی تولید می‌شود و در این کشور هم خودرو با کیفیت بالا و هم با کلاس پایین تولید و عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد که صرف چینی بودن به معنی نامرغوب بودن کالا نیست و ما باید از تکنولوژی و کالاهای برتر آنها استفاده کنیم. در ادامه صحبت های وزیر با خبرنگاران وی به تغییر وجهه خودروسازی کشور نزد مشتریان تاکید و اظهار کرد که این تغییر وجهه باید به شکلی باشد که مردم به سوار شدن خودروهای داخلی افتخار کنند.
نعمت‌زاده همچنین در مورد مذاکره با شرکت‌های خودروسازی خارجی اظهار کرد: با سه یا چهار خودروساز در حال مذاکره هستیم و با شرکت بنز برای خودروهای سنگین به توافق رسیده‌ایم. وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا شرکت بنز شروط وزارت صنعت را برای همکاری با ایران نپذیرفته است، گفت: خیر این‌طور نیست و بنز شروط ما را قبول دارد.



3535

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا