تاکید برنامه ششم بر نقش فناوری در اقتصاد ملی

تاکید برنامه ششم بر نقش فناوری در اقتصاد ملی

رئیس انجمن کسب و کار با اشاره به تاکید برنامه ششم توسعه بر اقتصاد مبتنی بر فناوری، گفت: دوران پساتحریم فرصت مناسبی برای آموزش نیروی انسانی و مدیران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی سياري درباره فرصت‌ها و تهديدهاي پيش روي فعالان اقتصادي در پساتحريم و نقش مديران مهارت آموخته در بهبود محيط كسب و كار كشور به محوريت اقتصاد دانش بنيان در برنامه ششم توسعه اشاره كرد و گفت: در اقتصاد دانش محور، دانايي محرك اصلي رشد و ايجاد ثروت و اشتغال در فعاليت هاي اقتصادي است.

رئيس انجمن كسب و كار، گفته هاي اخير وزير امور اقتصاد و دارايي در خصوص نقش  دانش در بهبود مستمر محيط كسب و كار را بسيار با اهميت برشمرد و اظهارداشت: همانطور كه طيب نيا اقتصاد مبتني بر دانش را موتور اصلي ايجاد رشد اقتصادي و ثروت عنوان كرده  و آن را بيش از عوامل سنتي نظير كار و سرمابه موجب توليد مي داند، تاكيد برنامه ششم بر اصلاح نظام آموزشي، افزايش سهم فناوري اطلاعات از اقتصاد ملي و حمايت از پژوهش نيز شرايط مناسبي  را براي  رسيدن به رشد اقتصادي پايدارو ايجاد فرصت هاي شغلي  فراهم مي كند.

سياري تاكيد كرد: در اين شرايط بهينه كسب و كار، آموزش مديراني توانا نسبت به خلق فرصتهاي كسب و كار و مهارت آموزي سرمايه هاي انساني توسط مجموعه هاي خصوصي كشور، فرصتي بي نظير را براي فعالان اقتصادي در پسابرجام رقم خواهد زد.

وي در پايان با بيان ابنكه اگر مديران بخش خصوصي قدرت خلق مزيت‌هاي رقابتي در بازارجهاني را نداشته باشند، فرصت‌هاي پيش آمده به تهديدي براي اقتصاد تبديل خواهد شد، تاكيد كرد: آموزش مهارتي مديران به حضور هوشمندانه آنها در عرصه اقتصاد منجر شده كه در انتها سبب تسربع در روندجهاني شدن براي توسعه پايدار كشور و بهره مندي از فرصت هاي اقتصادي و حفظ بقا مي‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا