مدیرعامل این شرکت خبر داد: فولاد خوزستان بیش از 450 هزارتن شمش صادر کرد

مدیرعامل این شرکت خبر داد: فولاد خوزستان بیش از 450 هزارتن شمش صادر کرد

فولاد نیوز: 450 هزار و 600 تن شمش به خارج صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 215 درصد افزایش داشت.

به گزارش «فولاد نیوز»، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اعلام این خبر افزود: میزان تولید فولاد در این شرکت نیز در مدت یاد شده برابر با یک میلیون و 160 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد نشان داد.
عبدالمجید شریفی افزود: این شرکت در مدت مذکور با تولید دو میلیون و 325 هزارتن گندله سنگ آهن و یک میلیون و 320 هزارتن آهن اسفنجی به رشد 15 درصدی در تولید گندله و رشد 14درصدی در تولید آهن اسفنجی دست یافت.
وی با بیان اینکه فولاد خوزستان رتبه نخست صادرات فولاد کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: در چهار ماه مورد اشاره، محصولات تولیدی این شرکت از طریق بندر امام خمینی (ره)، به بازارهای هدف از جمله بنگلادش، ابوظبی، پاکستان، ترکیه، تایلند، عمان، مصر، سودان و دیگر مشتریان منطقه ارسال شده است.
وی ادامه داد: همکاران بخش های ارسال محصول و صادرات، موفق شدند در تیرماه امسال 131 هزارتن شمش را به بندر حمل و از آنجا به مقاصد صادراتی ارسال کنند که این میزان صادرات، رکوردی جدید محسوب می شود. شایان ذکر است رکورد قبلی در این زمینه 118 هزارتن و مربوط به اردیبهشت ماه امسال بوده است.
شریفی در تشریح شرایط سخت حاکم بر محیط کسب و کار و کاهش قیمت و تقاضای موثر فولاد در بازارهای داخلی ، همزمان با کاهش قیمت های جهانی محصولات فولادی افزود: در بازار جهانی همراستا با کاهش قیمت فولاد، نهاده‌های تولید نظیر سنگ آهن، قراضه، و حمل و نقل و انرژی کاهش پیدا کرده و لازم است تمهیداتی برای کاهش قیمت های داخلی نهاده های تولید انجام شود و در جهت تقویت رقابت پذیری محصولات تولید داخل اقدامات موثری توسط مسئولان مربوطه صورت پذیرد.
وی افزود: با توجه به عرضه مازاد تولید فولاد کشورچین در بازارهای منطقه و تهدید واردات بی رویه محصولات فولادی به کشور لازم است تعرفه موثر واردات شمش و محصولات فولادی در جهت حمایت از تولیدات داخلی افزایش یابد .
شریفی ادامه داد: به منظور امکان رقابت در بازارهای جهانی و امکان کاهش قیمت تمام شده محصولات ، اقدامات موثری به جهت کاهش قیمت سنگ آهن ، حمل و نقل و انرژی متناسب با روند جهانی که طی سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، صورت پذیرد. همچنین اعطای به موقع و موثر مشوق ها و جوایز صادراتی در جهت پوشش بخشی از هزینه های تولید در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: با توجه به شرایط فعلی و به دلیل رقابت فشرده در بازار لازم است تولیدکنندگان، با توجه ویژه به سیاست های اقتصاد مقاومتی ازطریق افزایش بهره وری منابع و بهینه سازی نرخ مصارف و کیفی سازی تولیدات ، رقابت پذیری خودرا افزایش دهند.
وی تصریح کرد: اولویت اول شرکت فولاد خوزستان همچنان، تامین نیاز کارخانجات نوردی داخلی بوده و مازاد تولید برای توسعه صادرات غیر نفتی روانه بازارهای صادراتی منطقه می گردد و آمادگی تحویل فولاد به تمام متقاضیان داخل کشور وجود د ارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا