معاون وزیر صنعت:

مصرف کنندگان تریبونی جز سازمان حمایت ندارند/جنس فروخته شده باید پس گرفته شود

مصرف کنندگان تریبونی جز سازمان حمایت ندارند/جنس فروخته شده باید پس گرفته شود

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه مصرف کنندگان تریبونی ندارند و این وظیفه سازمان حمایت است که از آنها حمایت کند، تصریح کرد که جنس فروخته شده باید پس گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود نوابی امروز (یکشنبه) در پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، در سالن همایش های صدا و سیما افزود: در بند 23 سیاست های اقتصادی مقاومتی به شفاف سازی نظارت بر قیمت گذاری تاکید شده است و باید مشخص شود کدام سازمان در درون حاکمیت می خواهد آن را اجرایی کند.
وی به موضوع انحلال سازمان حمایت نیز اشاره کرد گفت: دو سازمان نظارتی بر بازار کشور وجود دارند که متاسفانه مورد افترا و حرف های ناروا قرار گرفته اند؛ ما در مقابل این موضوع سکوت و با صبوری کامل به وظیفه خود عمل کردیم؛ این دلیل نمی شود که اگر کسی از عملکرد ما خوشش نمی آید یا فعالیت های ما به مذاقش خوش نیست از حالت تهاجمی و حمله استفاده کند.
نوابی با بیان اینکه سازمان حمایت وظیفه قیمت گذاری ندارد، گفت: قیمت کالاهای مشمول قیمت گذاری را سازمان حمایت اعلام می کند و درخواست های مورد نظر به ما ارسال می شود که پس از بررسی، اعمال نظر می کنیم.
رئیس سازمان حمایت اضافه کرد: در حال حاضر افزایش قیمت برخی کالاها تا 6 درصد برعهده ماست و اگر کسی درخواست افزایش بیش از این رقم را داشته باشد باید به کارگروه ستاد تنظیم بازار مراجعه کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه جمله «جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود» یک منکر است، افزود: در قرآن و همه رساله های قانون مدنی نوشته شده که جنس فروخته شده پس گرفته می شود در حالی که این امر از سوی تولید کنندگان رعایت نمی شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا