رئیس سازمان انرژی اتمی: بخش معدن اشتغالزایی بالایی دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی: بخش معدن اشتغالزایی بالایی دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بخش معدن می تواند اشتغالزایی بالایی برای کشور ایجاد کند.

 

علی اکبر صالحی در مراسم رونمایی از نخستین شمش عناصر نادر خاکی ضمن بیان این مطلب گفت: ایران در مساله برجام، توانست با 6 کشور قدرتمند جهان و برخوردار از حدود 90 درصد قدرت اقتصادی و نظامی، حق خود را تثبیت کند و با این استقامت، ملت ایران توانست استقلال سیاسی و عظمت و شکوه خود را حفظ کند و شهدای هسته ای، بهای سنگینی بود که ملت ایران پرداخت کرد.
وی با بیان اینکه ملت ایران طی 37 سال گذشته زحمت و رنج فراوانی کشیده است، گفت: ایران با تحمل شرایط سخت، توانسته به جایگاه مطلوبی در میان کشورهای منطقه و جهان دست پیدا کند و اکنون همه عناصر برای پیشرفت کشور به ویژه بخش معدن فراهم است به این دلیل که ایران از نظر معادن، غنی است و این حوزه می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند.
صالحی خاطرنشان کرد: پیش از برجام، در حوزه انرژی هسته ای تنها با روسیه به صورت نیم بند همکاری هایی را داشتیم اما با فضای ایجاد شده پس از برجام، کشورهای مختلفی برای سرمایه گذاری در صنعت هسته ای اعلام آمادگی کرده اند و حتی در مذاکرات، برخی کشورها برای احداث کامل واحدهای این صنعت اصرار دارند.
وی ادامه داد: باید از مقام معظم رهبری بابت بازگذاشتن مسیر مذاکره تشکر کرد که اگر هدایتگری و ارشاد ایشان نبود، مذاکرات مربوط به صنعت هسته ای به نتیجه نمی رسید. علاوه بر این رئیس جمهوری نیز شجاعانه وارد عرصه شدند تا این فرایند به نتیجه برسد.
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان داشت: انرژی هسته ای تنها سانتریفیوژ نیست بلکه در عرصه های مختلف نظیر بهداشت، صنعت و غیره کاربرد دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا