کاهش 3درصدی مطالبات معوق بانک صادرات

کاهش 3درصدی مطالبات معوق بانک صادرات

معاون حقوقی و پیگیری وصول مطالبات بانک صادرات ایران گفت: مجموع مطالبات معوق این بانک در پایان بهمن ماه امسال نسبت به سال قبل کاهش سه درصدی را رقم زده است و این شاخص نسبت به روز مشابه سال قبل افزون بر هشت درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، ستار شیرعالی افزود: با تلاش و پیگیری های به عمل آمده میزان مطالبات ارزی نیز در پایان بهمن ماه سالجاری نسبت به پایان سال گذشته بیش از هفت درصد کاهش داشته و همچنین نسبت به روز مشابه در سال گذشته افزون بر ١١ درصد کاهش نشان می دهد.

وی روند مانده تسعیر نشده مطالبات ارزی را کاهشی توصیف و اضافه کرد: با حذف اثر افزایش نرخ ارز، مطالبات ارزی و مانده مجموع مطالبات غیر جاری بانک به مراتب از کاهش بیشتری برخوردار است.

این مقام مسئول با تاکید بر اثر منفی مطالبات بر توان اعتباردهی بانک ها اظهار کرد: کاهش ارزش واقعی دارایی های بانک، کمبود نقدینگی، کاهش درآمد و سود و افزایش هزینه واقعی عملیات بانکی و ریسک اعتباری از دیگر تبعات منفی حاصل از انباشت مطالبات است.

وی با اشاره به ثمرات وصول مطالبات افزود: کاهش مطالبات می تواند، ظرفیت بانک در پرداخت تسهیلات، انجام سرمایه گذاری ها جدید و مشارکت در طرح های عمرانی را دو چندان کند که محقق شدن این مهم سودآوری بیشتر بانک را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا