وزیر ارتباطات خبر داد

ارسال روزانه 200 میلیون پیام انتخاباتی در شبکه‌های موبایلی

ارسال روزانه 200 میلیون پیام انتخاباتی در شبکه‌های موبایلی

وزیر ارتباطات از انتقال روزانه 200 میلیون پیام انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود واعظی صبح امروز در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد به ارائه توضیحاتی درباره برگزاری انتخابات اخیر پرداخت.

وی در این باره اظهار کرد: جدا از اینکه انتخابات چه نتیجه ای داشته باشد همبستگی و وحدت مردم در آن موضوع مهمی است که این همبستگی را به رخ جهانیان کشیدیم.

واعظی افزود: این مملکت با مردم‌سالاری دینی اداره می‌شود و نماد این مطلب هم انتخاباتی است که در دوره های مختلف برگزار می شوند و اکنون ما خوشحالیم که مردم ما نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نیستند و با شرکت در انتخابات هفت اسفند حماسه ای دیگر آفریده اند.

وزیر ارتباطات در ادامه به بحث کیفیت و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: اگرچه در حوزه کیفیت سال به سال وضعیت بهتر میشود اما این نکته به معنای رضایت ما از وضعیت فعلی نیست و باید تلاش شود کیفیت به طور دائم بهبود یابد.

واعظی همچنین اظهار کرد: کشور نیازمند ارتقاء کیفیت کالاها و خدمات است و از افزایش کیفیت مساوی با مشتری‌داری تلقی می‌شود. این یک قانون عام است و ما هم باید در تمام کشور به دنبال آن باشیم که استاندارد‌های بین‌المللی رعایت شده و خدماتی با کیفیت مناسب عرضه شود.

وی ادامه داد: در حوزه ICT‌ نیز ارائه‌ی خدمات باکیفیت اهمیت بسیاری دارد، چرا که از یک دیدگاه تکنولوژی در دنیا با سرعت در حال تغییر است و از سوی دیگر مخاطبان ما نیز تمام بخش‌های جامعه را تشکیل می‌دهند، به عبارت دیگر یک بخش از مخاطبان ما را مردم عادی تشکیل داده و بخش دیگری را متصدیان کسب‌وکارهای مختلف تشکیل می‌دهند. برهمین اساس اگر به مباحث کیفی توجه نداشته باشیم مشکلاتی ایجاد خواهد شد و پیش از آنکه مردم عادی خواهند از این مشکلات گله کنند شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در این خصوص گلایه خواهند کرد. به همین دلیل بار سنگینی بر دوش ما قرار دارد که در ایام انتخابات نیز بخشی از این مسوولیت مشخص شد.

وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: در این دوره انتخابات شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد فضای مجازی تا این اندازه نقش داشته باشد، اما در این فضا پیام‌های بسیاری منتقل شد و در نهایت استفاده از کاغذ برای اطلاع‌رسانی نسبت به دوره‌های قبل به مراتب کمتر شد.

واعظی همچنین به بحث امنیت نیز اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر با انجام اطلاع‌رسانی در فضای مجازی نسبت به دوره‌های قبلی و انتخابات دیگر درگیری‌های لفظی کمتری در خیابان‌ها صورت گرفت و بحث و گفت‌وگوهای مردم به شبکه‌های اجتماعی منتقل شد.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود با تاکید مجدد بر این‌که به دلایل مختلف لازم است در فضای مجازی کشور در عرصه ICT دائم شاهد ارتقاء کیفیت باشیم، اظهار کرد: تا قبل از سال 2020 قرار است که اینترنت اشیاء در دنیا و ایران عملیاتی شود اکنون پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که حداقل 50 میلیارد شی و انسان و خدمات هوشمند به یکدیگر متصل خواهند شد. حال در این میان اگر ما فاقد کیفیت لازم باشیم، قطعا مشکلات متعددی ایجاد خواهد شد.

وزیر ارتباطات در ادامه به حق مشتریان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این فضا لازم است مشتریان کیفیتی در حد قرار‌داد خود را دریافت کنند، اما اگر این کیفیت پایین‌تر باشد خلاف عهد اولیه بوده و بخشی از این پول روا نیست. برهمین اساس باید در این حوزه شفافیت لازم ایجاد شده و از سوی دیگر با فعالیت اپراتورهای مختلف مردم حق انتخاب داشته باشند.

وی همچنین متذکر شد: نکته‌ی دیگر که اهمیت بسیار دارد بحث رقابت است بسیاری از ما در فعالیت‌های خود ممکن است در گذشته تفکر دولتی داشته و اینگونه حس می‌کردیم که خدمات در همان سطحی که ارائه می‌شود باید باشد، ما باید این تفکر را عوض کنیم و اگر مسوولیت‌مان باعث می‌شود نگاه قیم‌مابانه داشته باشیم رویکرد ما غلط بوده و هیچ‌گاه به کیفیت نمی‌رسد.

نیره پیروزبخت - رییس سازمان استاندارد - نیز در این مراسم به صحبت پرداخته و با اشاره به سیاست‌های کلان سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: بند 24 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به بحث استاندارد به شکل ویژه‌ای پرداخته است و در سال جاری نیز ما با بند 30 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه مواجه شدیم.

وی ادامه داد: نکته‌ای که باید توجه داشت آنکه حفظ کیفیت تا حدی وظیفه بنگاه‌های مختلف از جمله بنگاه‌های اقتصادی است و در تمام نظام‌های اقتصادی بنگاه‌های موجود خواه ناخواه به این سمت می‌روند، اما در کشور ما طی سال‌های گذشته به دلیل مضیقه‌هایی که وجود داشته برآورده کردن احتیاجات مردم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای ارتقاء سطح کیفیت کالاها و خدمات متذکر شد: در دوره پسابرجام قطعا مراودات تجاری بیشتری با کشورهای مختلف صورت می‌گیرد. از سوی دیگر بحث پیوستن ایران به سازمان اقتصاد جهانی (WTO) مطرح است و بر اساس مجموع این شرایط لازم است شرکت‌های مختلف تلاش خود را به کار گرفته تا با دانش و کیفیت بیشتری فعالیت خود را ادامه دهند.

وی در پایان یادآور شد: طی سال‌های گذشته به واسطه تحریم‌ها گاهی شاهد بودیم که در برخی موارد امکان دسترسی به استاندارد‌های جهانی و نظارت‌های جهانی وجود نداشت، حتی برخی سازمان‌های جهانی ما را در سال‌های گذشته 1300 یورو جریمه کردند که البته در سال گذشته با پیشرفت مذاکرات بین‌المللی 1300 یورو از این جریمه بخشیده شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا