رشد شاخص ها در بورس عربستان

رشد شاخص ها در بورس عربستان

تصمیم بانک مرکزی چین برای افزایش برنامه های محرک مالی در این کشور موجب بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به بورس عربستان شد و شاخص تداول را در این کشور با روند صعودی همراه کرد.

 

عربستان سعودی در بین دیگر بازارهای حوزه خلیج فارس با بیشترین میزان افزایش شاخص ها همراه شد در حالی که امید به برنامه های محرک اقتصادی بانک مرکزی چین، موجب افزایش امیدواری نسبت به بهبود بازار این کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، تصمیم بانک مرکزی چین برای افزایش برنامه های محرک مالی در این کشور موجب بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به بورس عربستان شد و شاخص تداول را در این کشور با روند صعودی همراه کرد.

بر اساس این گزارش، شاخص تداول با رشد 1.4 درصدی همراه شد در حالی که در بورس دوبی شاخص DFM و شاخص QE در بورس قطر با رشد 1.3 درصدی معاملات را خاتمه دادند.

شاخص ADX در بورس ابوظبی برای نخستین بار در سه روز گذشته افزایش نسبی را به خود اختصاص داد در حالی که در بورس کویت شاخص SE توانست با رشد 0.6 درصدی مواجه شود.

سلیم خوکار، مدیر اوراق بهادار در شرکت مدیریت دارایی نشنال بانک در این خصوص اظهار داشت: به نظر می رسد سرمایه گذاری در جهان در این هفته کمی رونق گرفته است. نظراتی که در خصوص اقدامات بانک مرکزی چین به گوش میرسد، نظرات مثبتی است .

افزایش شاخص ها در بازار عربستان سعودی که یکی از شرکای تجاری بزرگ چین محسوب می شود با رشد قیمت سهام شرکت صنعتی سعودی بیسیک آغاز شد.

شرکت صنعتی سعودی بیسیک یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد پتروشیمی در دنیا است و قیمت این سهام طی دو ماه اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است.

در این بین، قیمت سهام شرکت املاک و مستغلات سعودی با رشد 2.6 درصدی رو به رو شد و شرکت ملی کشتیرانی در این کشور افزایش 0.5 درصدی قیمت سهام را از آن خود کرد.

در دیگر کشورهای عربی، شاخص اصلی بورس عمان 0.1 درصد منفی شد و موسسه رتبه بندی مودیز رتبه اعتباری این کشور را کاهش داد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا