در معاملات امروز ثبت شد؛

تغییر مالکیت 1.4 میلیارد سهم و حق تقدم

تغییر مالکیت 1.4 میلیارد سهم و حق تقدم

در پایان معاملات امروز پتروشیمی فجر و پالایش نفت بندرعباس بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.


 

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس تصمیم به عقب نشینی 494 واحدی گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری شاخص کل بورس با افتی 494 واحدی به عدد 77هزار و 733 واحد رسید.

در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 419 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 5 هزار و 918 میلیارد ریال در 148 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز علاوه بر شاخص کل، سایر شاخص های بورسی نیز نزولی بودند. به این ترتیب شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 354 و یک هزار و 32 واحد افت کردند. نمادهای پالایش نفت بندرعباس و تاپیکو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

این در حالی بود که شاخص های ایران خودرو، تاپیکو، بانک صادرات، ملی مس و پتروشیمی جم با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت آن شدند.

در جریان معاملات امروز گروه های تامین آب، برق، گاز، فرآورده های نفتی و ایران خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

همچنین نمادهای سرمایه گذاری بوعلی، ایرکا پارت صنعت، فولاد صبانور، صنایع شیمیایی سینا، دوده صنعتی پارس، پالایش نفت تبریز و سرمایه گذاری ساختمان ایران با بیشترین افزایش قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

این در حالی بود که توسعه معادن روی، سیمان غرب، پارس دارو، نصیر ماشین، سرماآفرین، گرانیت بهسرام و الکتریک خودرو شرق با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران در روز یک شنبه برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام شرکت های پالایش نفت بندرعباس، نیرومحرکه، شکر شاهرود، ایران خودرو، سرمایه گذاری رنا و پالایش نفت تبریز بیشتین تقاضای خرید را داشتند.

این در حالی بود که سهامداران سایپا، حق تقدم کنترل خوردگی تکین کو، چادرملو،سیمان فارس نو، اوراق استصناع توسعه ملی، کاشی پارس و خوراک دام پارس برای خرج از سهام این شرکت ها بیشترین عرضه ها را داشتند.

همچنین در پایان معاملات امروز پتروشیمی فجر و پالایش نفت بندرعباس بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا