در مباحث کارشناسی کم آورند؛

پاسخ معاون نعمت زاده به آخوندی/ مقابل سخنان ناروا فقط سکوت کردیم

پاسخ معاون نعمت زاده به آخوندی/ مقابل سخنان ناروا فقط سکوت کردیم

معاون وزیر صنعت با انتقاد از برخی افتراها به سازمان حمایت و درخواست انحلال آن، گفت: در مقابل این سخنان ناروا تنها سکوت کردیم.

محمود نوابی امروز در مراسم روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده در تهران با انتقاد شدید از بحث‌های مطرح شده در خصوص انحلال سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان که چندی قبل توسط عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده بود. گفت: هم اکنون دو سازمان نظارتی در بازار وجود دارد که یکی از آنها سازمان حمایت و دیگری تعزیرات حکومتی است. در حالی که برخی حرف‌های ناروا به این سازمان سزده و آن را مورد افترا واقع کرده اند اما ما در مقابل این سخنان تنها سکوت کرده و به وظیفه نظارتی خود عمل کرده ایم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: اگر عملکرد ما به مذاق کسی خوش نمی آید یا در مباحث کارشناسی کم می آوریم، دلیلی ندارد از حالت تهاجمی استفاده کرده و دیگران را متهم کنیم و بر این اساس، امید ما این است که دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تنها قیمت‌ها را بررسی و در نهایت نرخ کالاهای مشمول قیمت گذاری را اعلام می‌کند اما براساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها، بررسی افزایش قیمت تا سقف ۶ درصد باید از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مورد بررسی قرار گیرد و مبالغ بالاتر از سوی ستاد هدفمندی یارانه ها مورد تصمیم گیری واقع شود.

نوابی ادامه داد: چنانچه درخواست افزایش قیمت با ملاک‌های سازمان حمایت همخوانی داشته باشد، اجازه بالارفتن رسمی نرخ صادر می شود، در غیر این صورت، کسی حق افزایش قیمت در بازار ندارد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: همچنین قانون تعزیرات نیز تغییر قیمت در تکانه های حساس را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان سپرده است و ما هم براساس وظایف قانونی خود عمل خواهیم کرد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: مصرف کنندگان هم اکنون تریبونی ندارند و این سازمان باید از آنها حمایت کند، ضمن اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم تاکید بر شفاف سازی نظارت بر قیمت‌گذاری شده است که باید مشخص شود کدام سازمان در درون حاکمیت می خواهد این وظیفه را انجام دهد.

نوابی گفت: اینکه برخی عنوان می‌کنند جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود، به هیچ عنوان نه به لحاظ شرعی و نه به لحاظ قانونی جایگاهی ندارد بلکه کالای فروخته شده باید با شرایط قانونی پس گرفته شود ضمن انکه ارائه خدمات پس از فروش نیز باید با دقت لازم صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مشتریان در بازار اشاره و خاطرنشان کرد: مشتریان راضی سبب شعف تولید کنندگان می‌شوند در حالی که مشتریان ناراضی ضعف‌ها را گوشزد کرده و یا در نهایت از خرید کالا خودداری می کنند اما مشتریان ساکت همانند مواد منفجره ای هستند که هر لحظه ممکن است شاهد انفجار آنها باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا