بهبود صنايع مس کشور با استفاده از جذب منابع مالي بين‌المللي

بهبود صنايع مس کشور با استفاده از جذب منابع مالي بين‌المللي پايگاه خبري معدن نيوز- مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران گفت: مس جزو صنايع کم تکرارپذير است و از نظر اقتصادي، فني و فناوري به حضور ساير شرکت‌هاي بين‌المللي نياز دارد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، احمد مرادعليزاده با بيان اينکه صنعت کشور نياز به جذب منابع مالي دارد و صنعت مس نيز از اين قاعده مستثنا نيست، گفت: شرکت‌هاي بزرگ اين صنعت، در همه نقاط دنيا با سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک به شرکت‌هاي محلي وارد شده‌اند و توانسته‌اند بازدهي آنها را با دانش فني بهتر و برتر و همچنين استفاده از رويه‌هاي اجرايي به‌روز صنعت را بهبود بخشيده و اقتصادي‌تر کنند.
وي با تأکيد بر اينکه ما نيز از اين قاعده مستثنا نيستيم، تصريح کرد: علاوه بر استفاده از منابع مالي ارزان‌قيمت و منابعي که در نقاط مختلف دنيا موجود است، علاقه‌منديم تا با سرمايه‌گذاريبتوانيم زيرساخت‌ها را اصلاح کرده و ظرفيت‌هاي جديدي در اين حوزه کشف کنيم.
وي افزود: طي ايام مذاکرات هسته‌اي، کشورهاي زيادي براي مذاکره با ما قدم پيش گذاشته‌اند و اعلام آمادگي کرده‌اند که بيش از 90 درصد شرکت‌ها براي محک و ارزيابي به بازار مي‌آيند و وضعيت و زيرساخت‌ها و نحوه همکاري‌هاي آينده درزمينه مشارکت و سرمايه‌گذاري را رصد مي‌کنند.
مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران در خصوص وضعيت زيرساخت‌هاي کشور به‌عنوان يک عامل تأثيرگذار در جذب سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي، گفت: بخشي از زيرساخت‌هاي ما قوانين و مقررات مربوط به سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي، معادن و حتي قانون کار است که در اين قوانين بايد بازنگري‌هاي لازم صورت گرفته و به‌روز شوند.
وي با بيان اينکه ديدگاه بي‌نيازي از شرکت‌هاي خارجي بايد تعديل شود، تصريح کرد: کشور ما در شرايط کنوني در معرض دگرديسي اساسي در حوزه‌هاي کلان فني و اقتصادي قرار دارد.
مرادعليزاده با تأکيد بر اينکه دگرديسي در حوزه نفت و اقتصاد کشور نيازمند برنامه و دقت بيشتري است، گفت: ممکن است ما در يک دوره 5 تا 6 ساله نيازمند بيش از 400 تا 500 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌ها به‌خصوص در حوزه نفت، گاز، انرژي، فلزات و IT باشيم.
وي افزود: زماني که از زيرساخت نام مي‌بريم تفکر غالب به سمت آب، برق، گاز، تلفن و جاده و... مي‌رود؛ درحالي‌که زيرساخت‌هاي اصلي به مغز‌هاي نرم‌افزاري نياز دارد.
مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران در تشريح مغزهاي نرم‌افزاري اظهار کرد: منظور از نرم‌افزار فقط فناوري اطلاعات نيست، بلکه منظور نرم‌افزاري است که بتواند همه چيز را در راستاي يک پکيج کامل ارائه کرده و چرخ‌هاي يک ماشين پيچيده چندکاره را راه بيندازد.
وي افزود: کشور ما هنوز به اين نقطه نرسيده و شرکت‌هاي خارجي براي بررسي و تحليل به بازار ايران مي‌آيند.
مرادعليزاده تصريح کرد: شرکت‌هاي خارجي هنوز نمي‌دانند که اگر با شرکت خاصي در موضوع معيني به توافق رسيدند، آيا قوانين و وزارت اقتصاد و دارايي آن را تاييد خواهد کرد يا نه.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: دگرديسي در حوزه قوانين و زيرساخت‌ها مهم‌ترين اصلي است که دولت و مجلس بايد در برنامه ششم به آن توجه ويژه‌اي داشته باشند.
مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران گفت: مذاکرات کلي با شرکت‌هاي بين‌المللي در حال انجام است و اميدواريم با ايجاد شرايط و سازوکارهاي موردنياز خيلي زود صنايع ما بتوانند از منابع مالي بين‌المللي و جذب آن استفاده کنند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا