کشف بزرگترین ذخیره سنگ آهن در سنگان

کشف بزرگترین ذخیره سنگ آهن در سنگان

گروه اكتشاف و زمين شناسي - رئیس مرکز تحقیقات فرآوری صنعتی ایران از کشف بزرگترین ذخیره خاکی سنگ آهن در سنگان خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، ملاطاهری رئیس مرکز تحقیقات فرآوری صنعتی ایران از کشف بزرگترین سنگ آهن در سنگان خبر داد و گفت: همانطور که می دانید عناصر خاکی اصلی ترین مواد صنایع پایتک است و استفاده از آن یکی از مهمترین گزینه های اقتصادی محسوب می شود.

وی افزود: از خرداد ماه 94 طرح تحقیق و جستجو درزمینه اکتشاف منابع خاکی آغاز شد و طبق مطالعاتی که انجام داده ایم توانستیم محدوده 24 متر مربعی مربوط به این ذخایر خاکی را به 7 هزار کیلومتر مربع افزایش دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری صنعتی ایران از کشف بزرگترین ذخیره خاکی سنگ آهن در سنگان خبر داد و گفت: ما آماده بهره برداری، تثبیت و ارتقای این منابع هستیم و در این زمینه اولویت را در نظر گرفته ایم.

ملاطاهری تصریح کرد: اولویت اول مربوط به جستجو در محدوده های امید بخش است و اولویت دوم تشخیص عیار منابع خاکی و همچنین اولویت آخر مربوط به مناطق مهم همچون ساقن هستند که امیدواریم با حمایت های مسئولین بتوانیم این برنامه ها را به خوبی دنبال کنیم زیرا کشف چنین منابعی برای اقتصاد کشور اهمیت بسزایی دارد
وی اظهار داشت: بخش دانش فنی این منابع از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که ماسعی داریم این محصولات فناوری شده را کشف ،عیار سنجی و ذخیره کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری صنعتی ایران عنوان کرد: در دستیابی به این موفقیت از سه تیم مختلف مشاوره گرفته ایم تیم اول افراد متخصص بوده، تیم دوم مربوط به مشاوران هندی و تیم سوم کارکنان این مرکز هستند.

ملاطاهری تصریح کرد: برخی از فرآینده های لازم درزمینه فناوری های خاکی را ما در کشور نداشته ایم اما با تلاش محققان و کارکنان و با سه بار آزمون خطا سعی کرده ایم تا آنها را تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر نیازهای داخلی کشور را تامین کنیم تا دیگر نیازبه واردات این محصولات نداشته باشیم بنابراین درباره این حوزه باید جدیت بیشتری داشته باشیم تا نیازهای اصلی کشور برآورده شود اما در این میان نیازمند حمایت مسئولین هستیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا