کرباسیان خبر داد: 1634 میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح های معدنی و صنایع معدنی

کرباسیان خبر داد: 1634 میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح های معدنی و صنایع معدنی

فولاد نیوز: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 1634 میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل طرح های معدنی و صنایع معدنی در کمتر از دو سال گذشته سرمایه گذاری کرد.

به گزارش «فولاد نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام این خبر در نشست مدیران شرکت ها و مجریان طرح ها تحت پوشش تصریح کرد: این رقم از ابتدای دولت یازدهم تا انتهای سال 93 جذب و سرمایه گذاری شده است.
وی با اشاره به چالش جذب سرمایه در سال های اخیر و مشکلات نقدینگی در کشور اظهار داشت: یکی از موثرترین اقدامات ایمیدرو در این مسیر استفاده از توان شرکت های داخلی بخش خصوصی است که این امر همراستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.
رییس هیات عامل ایمیدرو با یادآوری فعال شدن 30طرح راکد معدن و صنایع معدنی در سراسر کشور گفت: در سال گذشته ارزش طرح های راه اندازی شده به 412 میلیون دلار رسید که طلای زرشوران و سیمان ونزوئلا ازجمله مهمترین طرح ها به شمار می آیند.
وی همچنین به دلایل تاخیر در اجرای طرح های معدنی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: مشکلات مدیریتی، کمبود منابع مالی و چالش های گشایش ال.سی از جمله مهمترین دلایل تاخیر در اجرای پروژه ها محسوب می شد.
کرباسیان از مدیران شرکت ها و طرح های تحت پوشش ایمیدرو خواست، هزینه ها را بیش از پیش کنترل کنند تا از مخارج غیرضروری یا غیراولویت دار جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: راه اندازی طرح های نیمه تمام از اولویت بالاتری برای انجام هزینه ها برخوردارند.
رییس هیات عامل ایمیدرو یاداور شد: منابعی همچون سهام، فروش محصولات، طلب های گذشته و حق انتفاع که پیشتر بخشی از نیازهای مالی ایمیدرو را تامین می کرد در سال جاری به سبب رکود جهانی و مسائل داخلی دچار محدودیت شده اند.
کرباسیان در عین حال از اجرا شدن طرح های اکتشافی در دو سال گذشته ابراز خرسندی کرد و گفت: با وجودی که در این مدت با مشکلات متعددی مواجه بودیم طرح بزرگ اکتشاف در کشور با سرعت قابل توجهی در حال اجرا است.
کرباسیان افزود: در سال جاری طبق پیش بینی ها نزدیک به 10 پروژه راه اندازی می شود که آغاز به کار بخش آهن اسفنجی طرح های استانی فولاد شامل این برنامه است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا