معاون معدني خانه صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با معدن نيوز اعلام کرد:

فعالسازي تقاضا، نياز بخش معدن

فعالسازي تقاضا، نياز بخش معدن پايگاه خبري معدن نيوز- معاون معدني خانه صنعت، معدن و تجارت ايران اظهار کرد: درحال‌حاضر تنها با فعال‌سازي پروژه‌هاي عمراني مي‌توان رونق بخش معدن را به ارمغان آورد و تدوين و صدور آيين نامه‌ها به تنهايي به توسعه معدن کمکي به اين بخش نمي‌کند.
بيژن پناهي زاده در گفت‌وگو پايگاه خبري معدن نيوز با تاکيد بر اينکه محصولات صنايع معدني به طور کامل وابسته به پروژه‌هاي عمراني هستند، گفت: صنايع فولاد، مس، سيمان و... از جمله محصولات پايين دستي معادن به شمار مي‌روند که با راه‌اندازي پروژه‌هاي جديد مي‌توان تقاضا براي اين محصولات را افزايش داد و به دنبال آن رونق توليد به ارمغان خواهد آمد.
وي با بيان اين که آيين نامه‌ها و دستور العمل‌هاي سازماني به تنهايي نمي‌توانند گره‌اي رکود بازار محصولات معدني را بگشايد، افزود: افزايش توليد محصولات معدني با افزايش نياز واحدهاي صنايع پايين دستي همراه است که اين بخش از زنجيره توليد به بازار مسکن و ساخت‌وساز متصل مي‌شود.
به گفته پناهي‌زاده، هرچند در بخش فولاد نياز‌هاي ديگري همچون خودروسازي وجود دارد اما در بخش ساخت‌وساز تقاضا سريع تر افزايش مي‌يابد اما در صنايع ديگر اين نياز در يک بازه زماني طولاني ايجاد مي‌شود.
پناهي زاده با تاکيد بر تسريع در روند اجرايي پروژه‌ها که به ايجاد رونق در بازار محصولات فلزي و غير فلزي کمک مي‌کند، تصريح کرد: آهن آلات، شن و ماسه، سيمان و گچ از جمله محصولات معدني هستند که درگير پروژه‌هاي ساخت‌وسازي هستند حال فعالسازي طرح‌هاي عمراني دولتي در بخش راه، سازه‌هاي اداري و... از ديگر بخش‌هايي است که بخش معدن را تحت تاثير قرار مي‌دهد. حال با توجه به اينکه ساخت‌وساز فصلي است به نظر مي‌رسد در چند ماه آينده روند تقاضاي محصولات صنايع معدني افزايش صعودي داشته باشد.
معاون معدني خانه صنعت، معدن و تجارت ايران با اشاره به اينکه اجراي پروژه‌هاي جديد منوط به رونق توليد و افزايش ظرفيت توليد واحدهاي کنوني است، افزود: هراندازه واحدهاي توليدي کنوني توليد محصولات خود را افزايش دهند سرمايه‌گذاران بيشتري در اين صنايع سرمايه‌گذاري خواهند کرد.




بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا