مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

ته‌مانده آب کشور به کشاورزان می‌رسد

ته‌مانده آب کشور به کشاورزان می‌رسد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: وزارت نیرو پس از تخصیص آب مورد نیاز مصرف شرب و صنعت باقی‌مانده آب را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

محمد حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص علت اختلاف اعداد اعلام شده در مورد میزان مصرف آب کشاورزی اظهار کرد: زمانی که در مورد منابع آب تجدید‌پذیر در یک سال آبی صحبت می‌شود میزان منابع متغییر است، لذا باید به این نکته‌ی مهم توجه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به منابع آب سطحی کشور 60 درصد اضافه شده است، لذا این مساله باعث می‌شود که اعداد میزان مصرف آب کشاورزی متغیر باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این‌که زمانی میزان آب سطحی دو برابر افزایش پیدا می‌کند که در این زمان نیز درصد آب کشاورزی افزایش می‌یابد به‌طوری که اگر در سال ترسالی باشیم قطعا میزان مصرف آب کشاورزی 90 درصد خواهد بود و این در حالی است که در سال نرمال و خشکسالی این عدد کمتر است.

حاج‌رسولی‌ها در خصوص میزان بهره‌وری کشاورزان از آب مصرفی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی پروژه‌هایی را برای ارتقاء بهره‌وری آب در نظر گرفته است و براساس آخرین اعدادی که به وزارت نیرو ارائه داده‌ است در چند سال اخیر توانسته‌ بهره‌وری آب را به بیش از 42 درصد برسانند.

وی ادامه داد: براساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی با اقدامات صورت گرفته هفت میلیارد صرفه‌جویی در این حوزه صورت گرفته است که اگر این هفت میلیارد را با میزان بهره‌وری محاسبه کنیم این عدد منطقی به نظر می‌آید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا