توریست‌هایی که با خود زیکا سوغات آوردند

«زیکا» به اروپا رفت

«زیکا» به اروپا رفت

جسیکا الگات/گزارشگر

سر و کله ویروس زیکا در فرانسه پیدا شد. در این مورد انتقال به صورت جنسی و از طریق مردی صورت گرفته است که از برزیل به فرانسه آمده است.

ماریسول تورین وزیر امور اجتماعی و سلامت زنان فرانسه اظهار کرده است که همسر این مرد، باردار نیست و در نتیجه خطر جدی به شمار نمی‌آید و به زودی بهبود کامل پیدا می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که اروپا باید خود را برای شیوع این ویروس در فصل تابستان آماده کند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، هر جا این پشه ناقل وجود داشته باشد؛ ویروس نیز منتقل خواهد شد

تحلیل‌گران معتقدند مادران بارداری که به ویروس زیکا مبتلا می‌شوند، کودکانی به دنبال می‌آورند که رشد مغزی آن‌ها مختل شده است. در این مورد، مغز این کودکان به شکل نامعمولی کوچک است.

تورین در مورد زنی که در فرانسه به زیکا مبتلا شده، گفته است: «او حتی نیازی به بستری پیدا نکرده است و در حال بهبودی کامل است. این زن علائم کلاسیک بیماری را داشته است و در پاریس بوده است.»

سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است که 46 کشور به ویروس زیکا گرفتار شده‌اند. 130 کشور جهان نیز پشه ناقل ویروس زیکا را در خود دارند و در نتیجه مستعد گرفتار شدن به این ویروس را دارند. به این ترتیب از نظر سازمان جهانی بهداشت، امکان شیوع گسترده این ویروس در سرتاسر نقاط جهان بسیار بالاست.

دانمارک، آلمان و بریتانیا نیز مواردی از انتشار ویروس زیکا توسط توریست‌ها گزارش شده است. در حقیقت توریست‌هایی که به مناطق مبتلا سفر کرده بودند با خود زیکا سوغات آورده بودند.

البته هیچ یک از موارد تا کنون به صورت رسمی اعلام نشده بود اما مورد اخیر در پاریس به صورت رسمی اعلام شد.

این ویروس در حال حاضر تا حدودی غیر فعال شده است و تنها از طریق روابط جنسی منتقل می‌شود چرا که پشه‌ها در فصل زمستان کمتر شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که اروپا باید خود را برای شیوع این ویروس در فصل تابستان آماده کند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، هر جا این پشه ناقل وجود داشته باشد؛ ویروس نیز منتقل خواهد شد.

منبع: گاردین

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا