مدیرعامل بورس کالا خبر داد:

عرضه اوراق جدید ۹۵۰ میلیارد تومانی "ذوب، شپدیس و شیراز"

عرضه اوراق جدید ۹۵۰ میلیارد تومانی

مدیرعامل بورس کالا از تامین مالی ۹۵۰ میلیارد تومانی شرکت های ذوب آهن و دو پتروشیمی پردیس و شیراز در آینده ایی نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حامد سلطانی نژاد با اشاره به آخرین جلسه هیات پذیرش بورس کالا، از تامین مالی 950 میلیارد تومانی شرکت های ذوب آهن  و دو پتروشیمی پردیس و شیراز در آینده ایی نزدیک خبر داد و گفت: پذیرش قراردادهای سلف موازی استاندارد تیر آهن 14 ذوب آهن، اوره گرانول پتروشیمی پردیس و اوره پتروشیمی شیراز جمعا به مبلغ 950  میلیارد تومان تصویب شد.

وی ادامه داد: قرارداد سلف موازی استاندارد تیر آهن 14 ذوب آهن با حجم عرضه اولیه حداکثر 200،000 تن و به ارزش 250 میلیارد تومان بوده که عرضه اولیه این اوراق در دو مرحله 150 و 100 میلیارد تومانی انجام می شود.ندازه هر قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد تیر آهن 14 یک برگ (معادل 1 تن) خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول این اوراق منضم به اختیار فروش و خرید تبعی به ترتیب با نرخ قیمت اعمال 24 و 27 درصد خواهد بود و شرکت تأمین سرمایه امین بر اساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقدشوندگی اوراق سلف موازی استاندارد تیر آهن را قبل از سررسید تعهد کرده و اوراق سلف را طی عمر اوراق با نرخ 23 درصد روزشمار سالانه به علاوه قیمت اوراق در عرضه اولیه بازخرید خواهد کرد.

سلطانی نژاد به پذیرش قرارداد سلف موازی استاندارد اوره گرانول پتروشیمی پردیش با حجم عرضه اولیه حداکثر 380،000 تن و به ارزش 300 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: عرضه اولیه این اوراق در دو مرحله به فاصله زمانی 3 ماه هر یک به ارزش 150 میلیارد تومان بوده و اندازه هر قرارداد آن یک برگ (معادل 1 تن) خواهد بود. این اوراق منضم به اختیار فروش و خرید تبعی با نرخ قیمت اعمال 23 و 24 درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: تأمین سرمایه امین بر اساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقدشوندگی اوراق سلف استاندارد اوره گرانول را قبل از سررسید تعهد کرده و اوراق سلف را طی عمر اوراق با نرخ 22 درصد روزشمار سالانه به علاوه قیمت اوراق در عرضه اولیه بازخرید خواهد کرد.

وی با اشاره به پذیرش اوراق سلف موازی استاندارد اوره پتروشیمی شیراز با حجم عرضه اولیه حدود 572 هزار تن و به ارزش 400 میلیارد تومانپ،گفت : نرخ قیمت اعمال در اختیار فروش و خرید تبعی برای این اوراق به ترتیب 23 و 24 درصد و شرکت تأمین سرمایه ملت بر اساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقدشوندگی اوراق سلف استاندارد اوره گرانول را قبل از سررسید تعهد کرده است و اوراق سلف را طی عمر اوراق با نرخ 23 درصد روزشمار سالانه به علاوه قیمت اوراق در عرضه اولیه بازخرید خواهد کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا