مدیرعامل کشتیرانی خبر داد:

اعزام اولین کشتی بعد از ۷ سال به اروپا و اعلام برنامه های جدید"حکشتی"

اعزام اولین کشتی بعد از ۷ سال به اروپا و اعلام برنامه های جدید

مدیرعامل کشتیرانی از اعزام اولین کشتی بعد از ۷ سال به اروپا و اعلام برنامه های جدید این شرکت ۱.۶ هزار میلیارد تومانی حاضر در بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد سعیدی در حاشیه دیدار با هیات سنگاپوری گفت:‌ با اجرای برجام تحریم‌های کشتیرانی حذف و مقدمات از سرگیری تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر اروپایی فراهم شده است. به طوریکه با ایجاد شرکت مشترک کشتیرانی در آلمان و ایتالیا برای پوشش بنادر شمالی و جنوبی اروپا، بعد از 7 سال اولین کشتی کشتیرانی به سمت اروپا اعزام شده است.

وی ادامه داد: این کشتی حامل محصولات پتروشیمی مورد نیاز کارخانه های اوریایی درحالی طی روزهای آینده به بنادر تعیین شده می‌رسد که ایجاد خط کشتیرانی از بنادر خلیج‌فارس و اسیای شرقی به سمت بنادر آمریکای لاتین در حال پیگیری بوده و مقدمات ایجاد خط کشترانی به آمریکا برای ماه‌های آینده فراهم شده است.

این مقام مسئول پیش‌بینی کرد با رفع تحریم‌های ایران توسط کانادا ، حمل تجهیزات نفتی مورد نیاز کشور نیز توسط کشتی‌های ایرانی انجام شود.

سعیدی با اشاره به بکارگیری 160 کشتی با ظرفیت 5 میلیون تن (DWT) در ناوگان کشتیرانی و برنامه توسعه از مذاکره با سازندگان داخلی و خارجی خبر داد و افزود: هر هفته با 2 تا 3 هیات خارجی از شیپ‌یاردهای مختلف دنیا مذاکره می‌کنیم و علاوه بر این رویکرد حمایت تولید داخل را نیز با هدف فعال‌سازی صنایع کشتی‌سازی در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا