امروز در رینگ بین‌الملل بورس انرژی رخ می دهد؛

ترافیک عرضه‌های نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

ترافیک عرضه‌های نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

امروز، عرضه‌های نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش به مقصد عراق از مبادی اصفهان، تبریز و ساری، به مقصد پاکستان از مبادی چابهار و زاهدان، به مقصد افغانستان از مبادی ساری و اصفهان و یک عرضه عمده نفت‌گاز از انبار نفت مشهد و به مقصد افغانستان انجام خواهد گرفت.

 

 

در جریان معاملات روز شنبه‌ 8 اسفند 94، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در تمامی نمادهای فعال، چهار هزار و  618 قرارداد به ارزش 20 میلیارد و 558 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، معاملات ثانویه قراردادهای سلف موازی استاندارد برق شرکت تولید نیروی برق آرین ماهتاب گستر در نماد سماه 951، از روز شنبه آغاز شد و از مجموع ارزش معاملات تابلوی سلف قریب به 20 میلیارد ریال آن مربوط به نماد مذکور بود.

نخستین روز هفته در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز و پالایش نفت بندرعباس، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 402 و 404 پالایش نفت تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس و بنزول خام فولاد زرند ایرانیان در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفت که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 2 هزار و 803 تن به ارزشی بالغ بر 16 میلیارد و 949 میلیون ریال بود.

بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله یک هزار و 703 قرارداد معادل 40 هزار و 872 مگاوات ساعت به ارزشی قریب به 11 میلیارد و 853 میلیون ریال بود. گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی روز شنبه نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 7 فروردین 95، 8 فروردین 95 و 9 فرودین95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 12 اسفند 94 متوقف شدند. همچنین لازم به ذکر است در جریان معاملات روز شنبه بازار برق، نمادهای بارپایه 13 اسفند94 الی 27 اسفند 94 معامله شد.

در مجموع ارزش کل معاملات روز شنبه بورس انرژی ایران قریب به 49 میلیارد و 360 میلیون ریال شد.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (‌یکشنبه 9 اسفند ماه 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان، بنزول خام واحد کک سازی و پالایش قطران زرند و نفتای سبک پالایش نفت تهران در رینگ داخلی و گازمایع خام پالایش گاز ایلام و نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

خاطرنشان می‌ شود، عرضه‌های نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش به مقصد عراق از مبادی اصفهان، تبریز و ساری، به مقصد پاکستان از مبادی چابهار و زاهدان، به مقصد افغانستان از مبادی ساری و اصفهان و یک عرضه عمده نفت‌گاز از انبار نفت مشهد و به مقصد افغانستان خواهد بود. عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، بازار امروز  بورس انرژی را رقم خواهند زد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا