معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو خبر داد گشایش اعتبار 3 میلیارد دلاری برای طرح های معدنی

معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو خبر داد گشایش اعتبار 3 میلیارد دلاری برای طرح های معدنی

فولاد نیوز: معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو گفت: طی 2 سال اخیر، 3 میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی گشایش اعتبار شده است.

به گزارش «فولاد نیوز»، روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر خرمی شاد در گردهمایی یک روزه مدیران ایمیدرو و شرکت های تابعه با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو موضوع توانمند سازی در بخش معدن و صنایع معدنی را به عنوان محرک اصلی رشد اقتصادی کشور، جزو اهداف اساسی خود قرار داده است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع توانمند سازی، از 9 استراتژی جدید این سازمان، 5 مورد به توانمند سازی اختصاص دارد که شامل «بازیابی استراتژیک و توسعه صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی»، «توسعه روش های نوین تامین منابع مالی در اجرای طرح های توسعه»، «ارتقای بهره وری، هم افزایی و رقابت پذیری بخش معدن و صنایع معدنی»، «توسعه دانش، پژوهش های کاربردی و فناوری های مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی» و نیز «توسعه منابع انسانی بخش معدن و صنایع معدنی» است.
معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان نخستین سازمان دریافت کننده جایزه بهره وری است، گفت: بحث بهره وری نباید نمادین باشد بلکه برای افزایش علاقه مندی افراد و شرکت ها نسبت به ارتقای بهره وری، مشوق های مالی و تسهیلات مناسب در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه با سازمان های «نظام مهندسی معدن» و «آموزش فنی حرفه ای کشور»، نشان دهنده توجه ایمیدرو به موضوع توانمند سازی است.
خرمی شاد تصریح کرد: بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمیدرو طی سال های اخیر فعالیت های زیادی انجام داده که نتیجه آن، کاهش منحنی ضریب «شدت» و «تکرار» حوادث است.
وی افزود: در بخش پژوهش و فناوری، 5 شاخه شامل «بهره وری و رقابت پذیری»، «مدیریت دانش»، «پژوهش و فناوری»، «آموزش و یادگیری»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات» تعریف شده است. به دلیل نبود آمار قابل استناد و شفاف در حوزه های مختلف بخش معدن و صنایع معدنی، ایجاد بانک اطلاعاتی در دستور ایمیدروکار است. همچنین، تجاری سازی پژوهش ها به عنوان یکی از برنامه های این سازمان دنبال می شود.
معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو به اقدامات صورت گرفته در این سازمان طی 2 سال اخیر اشاره کرد و گفت: جلب و جذب نقدینگی 1050 میلیارد تومانی بخش خصوصی به طرح های این سازمان، افزایش تعرفه واردات فولاد و پیگیری افزایش تعرفه در بخش آلومینیوم و زغال سنگ، از جمله اقدامات سازمان است.
وی افزود: تدوین و تصویب استراتژی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و در دستور کار قرار گرفتن استراتژی شرکت های ملی فولاد، مس و دیگر شرکت ها، ابلاغ اهداف و برنامه های سال 94 در بهمن 93 برای نخستین بار، مانیتورینگ عملکرد، اهداف و برنامه های ایمیدرو و غیره، از دیگر اقدامات ایمیدرو است.
خرمی شاد خاطرنشان کرد: افزایش نظارت بر حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست، توسعه همکاری و فعال سازی نقش شرکت های بین المللی ایمیدرو در حوزه فناوری با توجه به لغو محدودیت ها، افزایش سرمایه صندوق بیمه و تقویت نقش آن در بخش بیمه و قدرت وام دهی، از جمله برنامه های پیش روی ایمیدرو است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا