عقب ماندگی بخش اکتشاف را جبران می کنیم

عقب ماندگی بخش اکتشاف را جبران می کنیم

فولاد نیوز: معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: با انجام فعالیت های اکتشافی آغاز شده، می توانیم سال ها عقب ماندگی کشور در بخش اکتشاف را جبران کنیم.

به گزارش «فولاد نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جمشید ملارحمان با بیان این مطلب گفت: نبود مطالعات آمایش سرزمین در وزارت خانه های مسئول، موجب شده تا بانک اطلاعاتی در زمینه زیرساخت های مورد نیاز طرح های بخش معدن و صنایع معدنی با چالش مواجه شود. در ایمیدرو نیز تا 2 سال پیش موضوعی اختصاصی به نام زیرساخت وجود نداشت و مسائل زیرساختی (از جمله حمل و نقل، آب ، برق، گاز و غیره) به صورت کلی مطرح می شد.
وی ادامه داد: نبود زیرساخت، گلوگاه اقتصاد بخش معدن و صنایع معدنی است و تحلیل زیربناها و اطلاعات این بخش را ضروری می سازد. موضوع دیگر اینکه نگاه به سازمان های توسعه ای باید متناسب با انتظارات توسعه ای کشور باشد.
معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با اشاره به ضرورت های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی برای سرمایه گذاری، تصریح کرد: ثبات قیمت انرژی برای چند سال، بهینه و استاندارد شدن حوزه اکتشاف و اجتناب از موازی کاری، ارتقای سطح آموزش و تحقیق، بهره گیری از دانش فنی روز دنیا، تجمیع توانایی بخش خصوصی و دولت برای جلوگیری از دوباره کاری و هزینه های دوباره، استفاده بهینه از تجهیزات اکتشاف، از جمله ضرورت های سرمایه گذاری در این بخش است.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: گام های مهمی در حوزه اکتشاف برداشته شده و با سازمان های تخصصی ذیربط بیشترین همکاری ها را داریم.
ملارحمان گفت: در حوزه استخراج، طراحی بهینه و استخراج معادن، اصل اساسی است. باید جلوی اتلاف سرمایه و منابع معدنی را بگیریم و نیز با روش های نوین، قیمت تمام شده استخراج را کاهش دهیم. همچنین، با ارائه تسهیلات، از پیمانکاران و مشاوران برای تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش معدن حمایت شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا