رشد 6 درصد قیمت نفت در هفته گذشته

رشد 6 درصد قیمت نفت در هفته گذشته

هرچند قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال برداشت سود سرمایه‌گذاران در روز جمعه کاهش یافت، اما طی هفته گذشته افزایش 6 درصدی را تجربه کرد.

 

به نقل از رویترز، از آنجایی که پس از افزایش قیمت نفت ناشی از اختلال در عرضه و رشد ارزش بازار وال ‌استریت به علت آمارهای قوی اقتصادی، سرمایه‌گذاران  به برداشت سود پرداختند، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت.
قیمت‌ها به سرعت پس از انتشار آمار هفتگی تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا کاهش یافت. تعداد دکل‌های آمریکا برای دهمین هفته متوالی کاهش یافت. این آمار برای قیمت نفت مثبت بود اما تاجران و سرمایه‌گذاران تصمیم به برداشت سود گرفتند و این امر سبب کاهش قیمت‌ها شد.
هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 19 سنت کاهش 35.10 دلار فروخته شد. این نوع نفت در اوایل معاملات به 37 دلار هم رسیده بود که بالاترین رقم از 5 ژانویه به شمار می‌رود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز با 29 سنت کاهش 32.78 دلار معامله شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات تقریبا 1.70 دلار افزایش داشت که بعدا افت کرد.
طی هفته گذشته، قیمت نفت برنت پس از 4 روز افزایش بیش از 6 درصد رشد کرد.  نفت خام آمریکا نیز رشد 11 درصدی را طی هفته گذشته تجربه کرد که شدیدترین افزایش هفتگی از ماه آگوست به شمار می‌رود.
قیمت نفت از ابتدای هفته گذشته تاکنون به علت کاهش تولید نفت شیل و افزایش تقاضا برای بنزین در آمریکا افزایش یافته است. همچنین دیگر عامل افزایش قیمت نفت نیز نشست برنامه‌ریزی شده در نیمه ماه مارس حداقل 4 عضو مهم اوپک است که در مورد تثبیت تولید نفت به میزان ماه ژانویه بحث خواهند کرد.
در روز جمعه، در ابتدا به دنبال انتشار خبر توقف انتقال نفت از خط لوله عراق و نیجریه که به موجب آن به مدت حداقل دو هفته روزانه 800 هزار بشکه نفت کمتر به بازار جهانی عرضه می‌شود، قیمت‌ها افزایش یافت. تحلیلگران معتقدند که این اختلال می تواند افزایش‌های اخیر در عرضه از سوی ایران را جبران کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا