مسکنی ها یکپارچه سبز شدند

مسکنی ها یکپارچه سبز شدند

در گروه رایانه پس از رشدهای پی در پی اکثر نمادهای گروه و استراحت کوتاهی که انجام شد طی معاملات امروز مجددا شاهد اوج گیری قیمت سهام این شرکت ها بودیم. مداران امروز کار خود را با صف خرید به پایان رساند. نماد های مرقام، مفاخر نیز در سقف قیمتی معامله شدند و تنها نماد منفی این گروه فن آوا بود.

 

 

اولین روز پس از انتخابات را بورس تهران با 388 واحد مثبت به پایان برد. این در شرایطی است که نتایج انتخابات در تهران هنوز نهایی نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) به نقل از کارگزاری مهرآفرین، همچنان انتظار خوشبینی ناشی از انتخابات و اجرای برجام را در بورس شاهد هستیم و امید می رود بازار پس از انتخابات نیز به رشد ملایم خود ادامه دهد.

در نمادهای گروه بانکی همانند چند روز گذشته جو نسبتا متعادل ولی همچنان پرعرضه را شاهد بودیم. سه بانک بزرگ ملت، تجارت و صادرات در محدوده  صفر قیمتی معامله شدند. در انتهای بازار بانک ملت گزارش پیش بینی سال 95 خود را روانه کدال کرد.

بانک ملت سود سال آینده خود را 501 ریال پیش بینی کرد که نشان دهنده  تعدیل اندک 5 درصدی است .

تنها تحرک مثبت این گروه در روز معاملات جاری اقبال سرمایه گذاران به نماد ودی بود که در نهایت این نماد کار خود را با صف خرید به پایان رساند. دلیل این افزایش تقاضا را می توان در گمانه زنی هایی مربوط به عرضه نیروگاه دماوند دید.

بیشترین ارزش معاملات این گروه نیز مربوط به نمادهای وبصادر، وبملت، ودی و وتجارت بود.

گروه مسکن امروز یکپارچه سبز بود و اکثر نمادها به درصدهای مثبت کامل رسیدند. پرحجم ترین صف های خرید مربوط به نمادهای کرمان، ثباغ، ثتران، وساخت و ثشاهد بود. نماد های ثاباد، ثنوسا و ثغرب نیز معاملات خود را در سقف قیمت به پایان رساندند. بیشترین ارزش معاملات امروز این گروه مربوط به نماد های کرمان و ثنوسا است .

در گروه رایانه پس از رشدهای پی در پی اکثر نمادهای گروه و استراحت کوتاهی که انجام شد طی معاملات امروز مجددا شاهد اوج گیری قیمت سهام این شرکت ها بودیم. مداران امروز کار خود را با صف خرید به پایان رساند. نماد های مرقام، مفاخر نیز در سقف قیمتی معامله شدند و تنها نماد منفی این گروه فن آوا بود.

در گروه محصولات شیمیایی شاهد معاملات مثبت در بیشتر نمادهای این گروه بودیم . نمادهای شیران، شفارس ، شسینا و شگل در این گروه با صف خرید روبرو شدند . وپترو نیز در حاشیه ۳ درصد مثبت ، با افزایش قیمت مواجه شد. شپلی سومین روز افت قیمتی خود را تجربه کرد و در قیمت ۴۸۸ تومان با صف فروش به کار خود پایان داد .

نماد معاملاتی شیران پس از پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی ۵۱۰ ریالی به ازای هر سهم ، در قیمت ۴۶۰ تومان با رشد ۱۱ درصدی بازگشایی شد .

در پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان که در دو روز کاری اخیر با صف خرید و رشد قیمتی همراه بود ، معاملات امروز خود را بدون صف خرید و در حاشیه ۳ درصد مثبت آغاز کرد . در نمادپترول تا آخرین لحظه نزدیک به 97 میلیون سهم میان سهامداران جابجا شد .

فرآورده های نفتی یکدست سبزپوش و عمدتا با صف خرید همراه شدند ، به طوریکه از بین نمادهای پرتقاضا در این گروه می توان به شپنا ، شبندر ، شتران ، شسپا ، شاوان ، شراز و شبریز اشاره نمود . ونفت ، شبهرن و شرانل از معدود نمادهایی هستند که با صف خرید همراه نشدند .

در گروه استخراج کانه های فلزی کنور تنها نماد همراه با صف خرید در این گروه بود، که در قیمت ۱,۶۶۷ ریال صف خرید هر چند کوچکی تشکیل داد. ما بقی نمادهای این گروه نیز با متعادل بودند .

درگروه برق، گاز،بخار صف خرید بالغ بر ۱۲۳ میلیون سهمی پتروشیمی فجر در قیمت ۱۵۴۰ تومان بر میزمعاملاتی این نماد پابرجا ماند و تا آخرین لحظه نیز حدود ۵ میلیون سهم میان سهامداران آن دست به دست شد.

در گروه فلزات فولاد خوزستان پس از برگزار مجمع عمومی فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه ۸۱ درصدی از دو محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته ، در قیمت ۱۹۰ تومان با افت ۱ درصدی به گردونه معاملات بازگشت . فخوز در اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ ، سود هر سهم خود را مبلغ ۲۳ ریال اعلام نموده که نسبت به آخرین پیش بینی شرکت در سال ۹۴ با تعدیل منفی ۹۰ درصدی همراه بوده است .

در این گروه نمادهای زنگان ، فلوله ،فسرب، فروس ،فولاژ و کیمیا باافزایش قیمت و نمادهای فسپا، فجر و فنورد با کاهش قیمت مواجه شدند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز ، بیشتر نمادها با افزایش تقاضا در خرید مواجه بودند . به طوری که بیشتر نمادها در حاشیه مثبت معامله می شوند . در این بین نمادهای خکاوه ، خمحور ، خوساز ، خکار و خچرخش با استقبال بیشتری همراه شد . معاملات ایران خودرو در حاشیه ۴ درصد مثبت دنبال شد.

در گروه قند و شکر به جز قشرین و قنقش سایر نمادها در محدوده مثبت معامله شدند . قشکر، قنیشا و قثابت سه نماد همراه با تقاضا در این گروه بودند.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با ۳۸۸ واحد افزایش در ارتفاع ۷۸ هزار و ۲۲۸ واحدی جای گرفت . بیش از ۵۸% از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۱۰۲۱ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۲۵۳.۳ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۳۳۸ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با ۹ واحد افزایش در رقم ۸۳۹ واحدی جای گرفت . بیش از ۷۵% از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنای معاملات بلوکی به ۱۸۸ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۴۶.۵ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۷ هزار میلیارد تومان رسید .

بیشترین اثر مثبت بررشد شاخص نیز توسط نمادهای شپنا ، شبندر ، خودرو ، فملی ، شیران و بفجر رقم خورد و در مقابل نماد فارس با افت خود مانع افت بیشتر شاخص شد .

در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت خودرو و ساخت قطعات ، محصولات شیمیایی و بانک ها و موسسات اعتباری به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند .

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا