شاخص 388 واحد بالا رفت؛

تغییر مالکیت یک میلیارد برگه سهم

تغییر مالکیت یک میلیارد برگه سهم

امروز سهامداران بیش از یک میلیارد و 57 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 869 میلیارد ریال در 80 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.


 

 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل با رشد 388 واحدی به عدد 78 هزار و 228 واحد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه معاملات روزی که گذشت شاخص کل 388 واحد بالا رفت. همچنین سهامداران بیش از یک میلیارد و 57 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 869 میلیارد ریال در 80 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز سایر شاخص های بورسی نیز صعودی شدند. شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 338 و 449 واحد بالا رفتند. نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، ملی مس، صنایع شیمیایی ایران و پتروشیمی فجر با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شد.

همچنین در این روز گروه های خودرویی، چند رشته ای و بانک ها نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین صنایع بازار ایستادند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی فجر، تولیدی مهرام، محورسازان ایران خودرو، ایرکا پارت صنعت، پارس خزر و گلتاش بود.

این در حالی بود که نمادهای نصیر ماشین، پلی اکریل، تراکتورسازی ایران، مواد اولیه الیاف مصنوعی، مارگارین، فرآوری مواد معدنی و موتورسازان تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

گفتنی است در روز جاری پتروشیمی فجر، پالایش نفت بندرعباس، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، پارس خزر، سایپا دیزل، شکر شاهرود و سرمایه گذاری صنعت نفت با بیشترین تقاضای خرید رو به رو بودند.

این در حالی بود که سایپا،پلی اکریل، چادرملو، پتروشیمی فجر، بانک پاسارگاد، حق تقدم سرمایه گذاری بوعلی و مس شهید باهنر با بیشترین عرضه ها به کار خود پایان دادند.

گفتنی است در این روز ایران خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت. به این ترتیب 129 میلیون سهم به ارزش 460 میلیارد ریال در نماد ایران خودرو معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا