شاخص کل بورس با رشد ۳۸۸واحدی مواجه شد

شاخص کل بورس با رشد ۳۸۸واحدی مواجه شد
قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز بازار سهام در حالی روی مدار مثبت بود که هم‌زمان با انتشار نتایج اولیه از شمارش آرای انتخابات مجلس، شاهد علائم مثبت در برخی نمادهای معاملاتی بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز 8 اسفندماه 94، با افزایش 388 واحدی به رقم 78 هزار و 228 واحد رسید.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 99 واحدی، عدد 12 هزار و 844 واحد را برای خود ثبت کرد. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 596 واحد رشد به عدد 87 هزار و 955 واحد دست یافت.


شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 338 واحدی به رقم 54 هزار و 346 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 449 واحدی به عدد 173 هزار و 466 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد 9 واحدی روی رقم 839 واحد نشست.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 72 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 67 واحد و ایران‌خودرو با 53 واحد رشد بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 36 واحد، پتروشیمی جم با 22 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 16 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 286 میلیارد و 910 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به‌دست شدن یک میلیارد و 57 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 80 هزار 797 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد خوزستان، صنایع شیمیایی ایران، حق تقدم خرید سهام قند نقش‌جهان، حق تقدم خرید سهام فولاد مبارکه، سیمان تهران،‌ سیمان خزر، سیمان شمال، توسعه معادن روی ایران، کارتن ایران، تراکتورسازی ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو،‌ داروسازی کوثر، آهن و فولاد ارفع، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع ریخته‌گری ایران، سیمان کردستان، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، نفت پاسارگاد، ذوب‌آهن اصفهان، حق تقدم خرید سهام صنایع مس شهید باهنر، حق تقدم خرید سهام گروه دارویی سبحان متوقف شدند.

امروز همچنین بلوک 99.9 درصدی شرکت مالیبل سایپا به قیمت پایه هر سهم 8491 ریال در بازار پایه فرابورس از سوی شرکت سایپا روی میز فروش گذاشته شده است.

امروز در گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، 232 میلیون سهم به ارزش بیش از 39 میلیارد و 400 میلیون تومان به‌صورت بلوکی از پرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری ایران واگذار شد.

در نماد معاملاتی گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی نیز امروز بیش از 28 میلیون سهم به ارزش 7 میلیارد و 200 میلیون تومان کد به کد شد.

در عین حال در نماد «پترول» نیز امروز بیش از 28 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد و 900 میلیون تومان میان کدهای تابعه سهامدار حقوقی این شرکت جابه‌جا شد.

امروز در نماد معاملاتی بیمه اتکایی ایران نیز 19 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون تومان کد به کد شد.

در نماد معاملاتی «تپیکو» نیز امروز اندکی بیش از 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان کد به کد شد.

در پتروشیمی جم، بیش از 2 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان کد به کد شد.
امروز بازار سهام شاهد روندی مثبت و آرام در تالار شیشه‌ای بود. بازاری که یک روز پس از انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری، خود را آماده گذار از یک دوره کوتاه‌مدت توأم با امید و احتیاط می‌کرد.

امروز اغلب معامله‌گران ترجیح می‌دادند خرید سهام شاخص‌ساز و اغلب حاضر در بازار اول را که طی روزهای گذشته کف‌های قیمتی جدیدی را برای خود ساخته‌اند،‌شناسایی و تحصیل کنند. هرچند امروز حجم و ارزش معاملات بازار سهام به‌اندازه روزهای گذشته نبود اما این انتظار می‌رود که بورس طی روزهای آینده روند همیشگی خود را پیدا کرده و به‌آرامی رکوردهای از دست رفته خود را در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال پس بگیرد.

در این میان برخی گروه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری در بورس همچنان مورد توجه معامله‌گران قرار دارد، از جمله این گروه‌ها می‌توان به گروه فناوری اطلاعات، برخی غذایی‌ها و شرکت‌های تجهیزاتی و پیمانکاری اشاره کرد. در عین حال در گروه بانک‌ها نیز برخی لیدرهای این گروه در انتظار انتشار خبرهای مثبت در بازار هستند.

امروز در گروه خودروسازان در حالی فردا یکشنبه روز مهمی برای گروه سایپا و به‌ویژه پارس‌خودرو در آستانه امضای قرارداد واگذاری سهام این شرکت مونتاژکار با شرکت فرانسوی رنو است، که امروز برخی شنیده‌ها حاکی از آماده شدن قرارداد ایران‌خودرو با شرکت فیات حکایت دارد.

در این گروه «خریخت» با شایعاتی مبنی بر قرارداد ریخته‌گری 500 سیلندر اتوبوس با ایران‌خودرو دیزل مواجه است. در «خکار» نیز امروز هیأت‌مدیره این شرکت به مجمع فوق‌العاده سهامداران افزایش سرمایه 110 درصدی از محل تجدید ارزیابی‌ها را پیشنهاد داده است.

در گروه بانک‌ها امروز در حالی شایعاتی مبنی بر افزایش سرمایه در بانک شهر به گوش رسید که در این گروه بانک دی، حاکی از خبرهایی مبنی بر واگذاری عرضه اولیه سهام نیروگاه دماوند متعلق به این بانک را در دل خود داشت.

در نماد معاملاتی «فوکا» نیز افزایش سرمایه 650 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها به تأیید حسابرس رسیده است.

در نماد معاملاتی «فولای» خبرها حاکی از مذاکرات این شرکت با سرمایه‌گذاران خارجی به‌ منظور دریافت فاینانس حکایت دارد.

امروز بازار سهام، بازاری متعادل، اما رو به مثبت بود که برخی گروه‌های سرمایه‌گذاری ازجمله پالایشی‌ها در آن پیشرو بودند. امروز بازارگردانی سهام در حالی از سوی مدیران صندوق‌ها و سبدگردان‌ها پیگیری شد که اغلب خریداران امروز حقیقی‌ها بودند.


بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا