گروه 20 نشست دو روزه خود را با نگرانی‌های متفاوت آغاز کرد

بریتانیا و پناهندگان در فهرست نگرانی‌های گروه 20

بریتانیا و پناهندگان در فهرست نگرانی‌های گروه 20

ریموند کولیت/گزارشگر

گروه 20 بحث احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و افزایش بحران مهاجرت را به عنوان اصلی‌ترین مسائل در فهرست نگرانی‌های خود قرار داده است. آنطور که این گروه اعلام کرده است، بازار با وجود نوسانات اخیر خود هنوز فاکتور مهمی برای رشد اقتصاد جهان به شمار می‌آید.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از بلومبرگ، اعضای گروه 20 توافق کرده‌اند که از ابزار پولی، مالی و ساختاری برای ارتقای رشد اقتصادی استفاده کنند. آن‌ها مشکلات اصلی را مرتبط با بانک‌های مرکزی و محرک‌های مورد استفاده آن دانسته‌اند.

برخی از تحلیل‌گران اقتصادی بر این باور هستند که این جلسه احتمالاً به نتایج منسجمی دست نخواهد یافت. از نظر آن‌ها این نشست‌ها همچنین تأثیر عمیق و درازمدتی روی بازار نخواهد گذاشت

گروه 20 وعده داده است که نظارت بر جریان سرمایه را بهبود خواهد داد و تلاش خواهد کرد تهدیدات بالقوه را به سرعت شناسایی کند.

برخی از تحلیل‌گران اقتصادی بر این باور هستند که این جلسه احتمالاً به نتایج منسجمی دست نخواهد یافت. از نظر آن‌ها این نشست‌ها همچنین تأثیر عمیق و درازمدتی روی بازار نخواهد گذاشت.

افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، کاهش شدید قیمت کالا و نوسان جریان سرمایه، همگی به عنوان خطرات کلیدی برای اقتصاد جهان مطرح هستند. اسناد و مدارک نشان می‌دهد اقتصاد جهان به مسیر بهبود خواهد رفت.

اما در این بین مهم‌ترین نگرانی که برای اقتصاد جهان مطرح شده است، آسیب‌هایی است که امکان دارد از طریق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ایجاد شود از همه با اهمیت‌تر است.

در کنار این مسئله، بحث صدها هزار پناهنده‌ای که به اروپا هجوم آورده‌اند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اکنون مقامات اروپایی همگی با بحران مهاجرت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

چین نیز از دیگر دغدغه‌های مهم اعضای گروه 20 است. این کشور به طور واضح مسیر اقتصاد خود را تغییر داده است. مقامات چینی هنوز در تکاپوی دست یافتن به اهدافی هستند که از مدت‌ها پیش تعیین کرده بودند.

به این ترتیب اکنون تمامی سیاستگذاران سعی دارند با ابزار پولی و مالی به بهبود رشد اقتصادی کمک کنند و این خطرات را دفع کنند.

لازم به ذکر است که گروه 20 در حقیقت یک گروه بین‌المللی است که از 20 اقتصاد اصلی جهان تشکیل شده است. کشورهای مختلف از برزیل و مکزیک گرفته تا چین، روسیه، فرانسه و امریکا در این گروه عضو هستند. این گروه برای نخستین بار در سال 1999 تشکیل شد. اعضای این گروه بخش مهمی از اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهند.

منبع: بلومبرگ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا