ده کشور نخست جهان که بیشترین ارتباط را با سایر کشورها دارند+نمودار

هر که رابطه‌اش بیش، سود اقتصادی‌اش بیشتر

هر که رابطه‌اش بیش، سود اقتصادی‌اش بیشتر

ریچ میلر/گزارشگر

همه این را به خوبی می‌دانند که برقراری ارتباط در سطح جهان در هر شرایط با ارزش است. به همین خاطر است که کشورهای مختلف تلاش می‌کنند شهرهای خود را توسعه بدهند و به درجه‌ای برسانند که توجه دیگران را به خود جلب کند.

تحلیل‌گران جهانی بر این باورند که هر چه ارتباط یک کشور با دیگر کشورها در سطح جهان بیشتر باشد، به لحاظ اقتصادی موفق‌تر خواهد بود. وقتی کشورها با یکدیگر در ارتباط باشند قطعاً روابط تجاری و مالی نیز با یکدیگر برقرار خواهند کرد.

موسسه جهانی مک‌کنزی با در نظر گرفتن اهمیت این مسئله، 139 کشور را در این زمینه رتبه‌بندی کرده است. در این رتبه‌بندی، کشورها بر اساس میزان ارتباط خود با سایر کشورهای جهان مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

سنگاپور بهترین رتبه را در میان این کشورها به دست آورده است. این کشور رابطه بسیار خوبی با سایر کشورهای آسیای مرکزی در این منطقه دارد. هلند نیز قطب اصلی دیجیتال در اروپاست.

ایالات متحده امریکا رتبه سوم را داراست و آلمان به دنبال آن آمده است. چین نیز رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان و با وجود اینکه میزبان بسیاری از اوراق قرضه است، در اوج شگفتی، رتبه 24 را به خود اختصاص داده است که بخش مهمی از آن به دلیل محدودیت‌های این کشور برای مهاجرت است.

بر اساس گزارش مک‌کنزی، اقتصاد جهان در مجموع در سال 2014 حدود 7.8تریلیون دلار از جریان کالاها و خدمات نفع برده است. کشورهایی که جریان سرمایه‌های خود را باز گذاشته‌اند، می‌توانند تولید ناخالص داخلی خود را افزایش بدهند.

مک‌کنزی همچنین در گزارش خود تأکید کرده است که رشد تجارت جهانی کاهش یافته است. حجم جریان سرمایه جهانی نیز تا حدودی سقوط کرده است.

منبع: بلومبرگ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا