رشد 8.8 درصدی بخش معدن در برناه ششم توسعه

رشد  8.8 درصدی بخش معدن در برناه ششم توسعه
معاون امور معادن وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: رشد بخش معدن در طول اجرای برنامه ششم توسعه 8.8 درصد برنامه ریزی شده است که هم اکنون به میزان 7 درصد است.


جعفر سرقینی با اشاره به این موضوع که در تمام برنامه ها از متوسط کشور رشد سهم معدن بیشتر بوده و جا دارد بیشتر به آن پرداخته شود افزود : تکمیل چرخه های تولید در فلزات مختلف بهترین کار است که در فولاد شروع شده و اگر در سایر بخشها ی معدنی هم رخ دهد ،می توانیم مواد با ارزش افزوده بالا تولید کنیم.

معاون امور معادن وزارت صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت : اکتشافات معدنی باید به صورت سیستماتیک انجام شود و این امر مستلزم نیروی انسانی متخصص، تکنولوژی و کار جدید است و باید کسانی در اولویت قرار گیرند که فعالیت آنها از حالت سنتی درآمده و بر اساس اصول تخصصی به فعالیت معدنی می پردازند. 

جلو گیری از خام فروشی 

مهندس دوست حسینی از اعضای اتاق بازرگانی با اشاره به حجم صادرات و واردات ایران گفت: اینکه بگوییم واردات باید کم شود هنر نیست بلکه باید ترکیب صادرات و واردات مان با یکدیگر تناسب داشته باشد. 

وی در این نشست گفت: یکی از چالش های صنعت کشور بهره برداری کم از ظرفیت های موجود است که باید برایش راهکار پیدا شود. این موضوع نکته مهمی است. چرا نمی توانیم از ظرفیت موجود خوب استفاده کنیم. 

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، عضو اتاق بازرگانی افزود: ترکیب واردات و صادرات است که باید متناسب باشد و در راستا باید از صادرات مواد خام جلوگیری شود.
دوست حسینی گفت: رشد 8 درصدی در اقتصاد ایران میسر است و با تبادلات جهانی، اقتصاد کشور رقابتی خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا