رئیس اتحادیه فروشندگان آهن خبر داد ۱۵۰۰ آهن‌فروش در تهران تعطیل کردند

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن خبر داد ۱۵۰۰ آهن‌فروش در تهران تعطیل کردند

فولاد نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان آهن به تعطیلی ۱۵۰۰ واحد آهن‌فروشی در تهران اشاره کرد و گفت: امروز قیمت آهن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰درصد کمتر شد.

به گزارش «فولاد نیوز»، محمد آزاد با اشاره به اینکه مشکلات مالیاتی آهن‌فروشان با سازمان امور مالیاتی برطرف نشده است به تسنیم گفت: در حال حاضر از 4هزار و 200 واحد آهن‌فروشی استان تهران حدود هزار و 500 واحد تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه در سایر استان‌ها نیز روند تعطیلی مغازه‌های آهن‌فروشی افزایش یافته است، افزود: در برخی شهرها مانند اصفهان و تبریز مغازه‌های آهن‌فروشی تعطیل و یا پروانه خود را تغییر داده‌اند.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اضافه کرد: رکود بازار هم بر حجم مشکلات واحدهای آهن‌فروشی افزوده است به‌نحوی که امروز قیمت آهن در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش 40درصدی است.
آزاد با اشاره به اینکه حجم معاملات آهن به بیراهه رفته است، گفت: تنها 10 درصد خریدهای انجام شده در بورس کالا توسط آهن‌فروشان انجام می‌شود و 90 درصد باقی‌مانده توسط افراد نامعلوم خریداری می‌شود که این موضوع خود برای ما جای سؤال دارد که مسئولین به آن توجه بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: آهن‌فروشان را متهم به عدم پرداخت مالیات می‌کنند، اما چرا کسی از 90 درصد خریدار آهن در بورس کالا درخواست پرداخت مالیات نمی‌کند؟
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اضافه کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تیرآهن 1600 تومان و میل‌گرد 1430 تومان است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا