پژو به سودآوری رسید

پژو به سودآوری رسید

خودروساز فرانسوی پژوسیتروئن با تعدیل هزینه‌ها، بهره وری فزاینده و کاهش تخفیف قیمت خودروها 899 میلیون یورو (816.09 میلیون دلار) برای کل سال 2015 سود خالص گزارش کرد.

به گزارش ایسنا، دومین خودروساز بزرگ اروپا از نظر میزان فروش سال گذشته در حالی به سودآوری رسید که در سال 2014 به میزان 706 میلیون یورو ضرر کرده بود.

پژوسیتروئن اعلام کرد میزان درآمدش در سال گذشته شش درصد رشد کرده و به 54.68 میلیارد یورو رسیده است. این شرکت در حالی سود و درآمد بالاتر گزارش کرده که فروش جهانی برندهای پژو، سیتروئن و دی اس تنها 1.2 درصد رشد کرد و به 2.9 میلیون خودرو رسید که به معنای موفقیت این خودروساز در تعدیل هزینه‌ها، بهبود بهره وری و حفظ قیمتهاست.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن در مصاحبه با وال استریت ژورنال اظهار کرد این شرکت بیشترین میزان بهبود را در اروپا داشته است.

افزایش سود و درآمد پژو سیتروئن تحول این شرکت تحت مدیریت تاوارس را بارز می‌کند. وی در سال 2014 ریاست پژو را بدست گرفت و برنامه سازماندهی بلندپروازانه ای را برای تغییر این شرکت از یک بازیگر ضررده در صنعت خودرو به اجرا گذاشت. پژو سیتروئن تا دو سال قبل در آستانه ورشکستگی قرار داشت و دولت فرانسه را ناچار کرد سه میلیارد یورو برای کمک مالی هزینه کند. در راستای بسته نجات مالی دولت فرانسه و شرکت چینی دانگ فنگ هر یک 14 درصد سهم در این خودرو خریدند.

حاشیه سود عملیاتی پژوسیتروئن در پایان سال 2015 در بخش خودرو پنج درصد بود که این شرکت را یکی از سودآورترین خودروسازان اروپا ساخت.

پژو برای دستیابی به رشد بالاتر همزمان با تدابیر کاهش هزینه، گسترش حضور به بازارهای خارجی را هدف گرفته اما ناچار است خود را با پیامدهای کند اقتصادی چین و سایر بازارهای نوظهور وفق دهد. پژو پیش بینی کرد بازار خودروی اروپا پس از رشد 9 درصدی در سال گذشته، امسال تنها دو درصد رشد کند. همچنین انتظار دارد بازار خودرو در چین از هفت درصد در سال گذشته به پنج درصد رشد کند. در این بین آمریکای لاتین و روسیه به ترتیب با 10 و 15 درصد کاهش فروش، همچنان در رکود بسرخواهند برد.

با این همه پژو قصد دارد از پایان تحریمها در ایران که زمانی بازیگر خارجی بزرگی در بازار خودروی این کشور بود استفاده کند. این خودروساز فرانسوی ماه گذشته با شرکت ایران خودرو قراردادی برای تولید سالانه 200 هزار خودرو در ایران و 400 میلیون یورو سرمایه گذاری ظرف پنج سال آینده امضا کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا