معاون اشتغال وزیر کار اعلام کرد

منابع بانکی صرف شغل‌های پایدار می‌شود

منابع بانکی صرف شغل‌های پایدار می‌شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون از پیش‌بینی اعزام نیروی کار ایرانی به خارج کشور در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: منابع موجود به سمت ایجاد شغل‌های پایدار هدایت خواهد شد.

عیسی منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ایجاد دفاتر کاریابی شغلی در خارج کشور را در تسهیل اعزام نیروهای کار و شناسایی نیازهای شغلی کشورهای مقصد موثر خواند و گفت: از آنجا که نیروی کار ایرانی آمادگی حضور در بازارهای کار جهانی را به طور کامل ندارد باید استانداردهای مورد نیاز دانشجویان در زمان تحصیل تدوین و تعریف شود تا نیروی کار بتواند خود را با شرایط بازار کار کشورهای دیگر تطبیق دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: در دوران پسا برجام و با بهبود و گسترش روابط میان ایران و کشورهای دیگر، دفاتر کاریابی شغلی در کشورهایی که دست کم 1500 نیروی کار ایرانی در آنها حضور دارند راه‌اندازی شود.

منصوری در ادامه به ایجاد 700 هزار شغل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخشی از این شغل‌ها ریزش داشته و از این میزان تنها 380 هزار شغل به طور خالص پایداری خود را حفظ کردند.

به گفته وی با پیش بینی‌های صورت گرفته در سال جاری 400 هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در پایان رویکرد وزارت کار را به سمت ایجاد اشتغال در بنگاههای کوچک و متوسط دانست و گفت: در حال حاضر جهت گیری اعطای منابع را تغییر داده و آن را به سمت ایجاد شغل های پایدار برده‌ایم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا