معاون وزیر راه و شهرسازی:

بلندمرتبه‌سازی هنوز متوقف نشده است

بلندمرتبه‌سازی هنوز متوقف نشده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بلندمرتبه‌سازی هنوز متوقف نشده و منتظر تصویب ضوابط است گفت: شهرداری کماکان معتقد است ساختمان‌های بلند تاثیری در ایجاد آلودگی هوا ندارد.

پیروز حناچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره همکاری شهرداری برای کنترل ساخت و ساز بلندمرتبه در تهران اظهار کرد: شهرداری مباحثی در این خصوص دارد. اوایل معتقد بودند که بلندمرتبه‌سازی تاثیری در آلودگی هوا ندارد الان هم به راحتی این مساله را نمی‌پذیرند اما نقش بلندمرتبه‌سازی در آلودگی هوا بحثی علمی و قابل اثبات است.

وی افزود: ساختمان‌های بلند قطعا بر روی جریان هوا در زیر 10 متر که بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارد تاثیرگذار است. البته هنوز بلندمرتبه‌سازی به طور کامل متوقف نشده و منتظر تصویب ضوابط است که البته ضوابط بازدارنده و کاهنده خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین در حاشیه همایش ملی مدیریت خردمندانه فضای سرزمین تصریح کرد: بعضی از شهرهای ما در مقیاس آلودگی نیستند ولی جزو آلوده‌ترین شهرها تلقی می‌شوند. این مساله مربوط به سرمایه‌گذاری‌هایی است که در طول زمان، چه قبل و چه بعد از انقلاب به طور متمرکز در مسیرهایی انجام شده که این مسیرها بر فراز باد غالب این شهرها بوده است. به طور مثال پتروشیمی‌هایی ساخته شده که امروز جابه‌جایی آنها هزینه‌های سنگینی را در بر دارد.

به گفته حناچی، در مقیاس کلان هر نوع سرمایه‌گذاری سنگین در کشور می‌خواهد صورت بگیرد برای این‌که منابع آب، خاک و منابع طبیعی و نقاط حفاظت شده را از بین نبرد باید به طرح‌های جامع و تفصیلی رجوع شود. مدتی در اجرای طرح‌ها وقفه ایجاد شد اما خوشبتاخنه دولت تدبیر و امید حساسیت زیادی نسبت به این موضوع نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: این همایش برای اهمیت چنین موضوعاتی در جهات مختلف انجام شده و ان‌شاءالله در جلسات بعدی بر روی مسائلی همچون زمین‌های سه استاان شمالی کشور متمرکز می‌شود و اقدامات جدی‌تری که باید در جهت توقف اقدامات صورت گیرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا