ستاد مبارزه با قاچاق کالا به ایسنا اعلام کرد

اقدامات جدید برای برخورد با قاچاق میوه در میدان تره‌بار

اقدامات جدید برای برخورد با قاچاق میوه در میدان تره‌بار

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: یکی از موضوعات مهم در رابطه با قاچاق میوه، تخلفاتی است که در اطراف میدان میوه و تره‌بار شاهد هستیم که در این زمینه طرحی را با پلیس آگاهی تهران آغاز کردیم و شب هنگام سیستم ناوبری اتوبوسی و خودروهایی که مبادرت به فروش میوه در این مکان ها می‌کنند را رصد می‌کنیم.

علی اکبر پوراحمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کلیه اقداماتی که در میادین و اطراف آن توسط خودروها و وانت بارها در رابطه با عرضه میوه قاچاق انجام می‌شود را رصد می‌کنیم ولی هنوز اقدام برخوردی در این زمینه آغاز نکرده ایم.

وی افزود: اتفاقاتی که در اطراف میادین توسط برخی بازاریابان میوه رخ می دهد را فیلم‌برداری می‌کنیم و بدون شک در زمان برخورد با توجه به مستنداتی که در مورد این نوع تخلفات تهیه کردیم مرجع قضایی ورود کرده و عملیات برخوردی را آغاز خواهد کرد.

پوراحمدنژاد با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و کمیسیون مبارزه با قاچاق یک ساختار هماهنگ‌کننده است، گفت: حدود 18 دستگاه در این زمینه دخیل هستند و همه آن ها با توجه به این‌که این موضوع دغدغه عالی‌ترین مقام نظام است وارد عمل شده و بر حسب تکلیف، اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران ادامه داد: در چند روز گذشته نیز گشت‌هایی توسط پلیس، سازمان بازرسی، سازمان حمایت، سازمان صنعت و معدن استان تهران و کمیسیون و ستاد مبارزه با قاچاق اقدامات لازم را انجام دادند.

وی همچنین با بیان اینکه نگاه ما بهره‌برداری خبری یا سیاسی نیست، تصریح کرد: سعی می‌کنیم بعد از جمع‌آوری اسناد و مدارک به گونه‌ای برخورد می‌کنیم که هیچ راه مفری برای متخلفان وجود نداشته باشد و در هفته‌آینده نتایج اقدامات ما کاملا آشکار خواهد شد.

پوراحمدنژاد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مبادی ورودی میادین تهران توسط تیم مستقر در تهران و مدیریت میادین کنترل می‌شود، گفت: در اصلی میدان محل ورود کامیون‌های سنگین است که در آن جا اطلاعات کامیون ها ثبت می‌شود و درهای فرعی که جهت ورود عموم مردم، خودروی سواری و وانت است نیز مطابق جلسه‌ای که ستاد مبارزه با قاچاق کالا با همکاران داشت قرار بر این شدکه مراقبت‌ها تشدید شود و کلیه‌ ورودی‌ها و خروجی میدان توسط مدیریت میادین و تیم بازرسی اصناف چک شود.

وی همچنین با بیان اینکه ما به دنبال رهگیری مبدأهای تغذیه‌ای قاچاق میوه هستیم و یکسری اطلاعات را به دست آورده و مبادی را شناسایی کردیم، تاکید کرد: دوست نداریم فرد یا افرادی از این نظام دچار چالش شوند و همه این صحبت‌ها نهیبی برای اصلاح روش است و از همه صنوف درخواست می شود در این زمینه مراقبت و سختگیری‌های لازم را داشته باشند.

پوراحمدنژاد در عین حال بیان کرد: جلسه ای با شهرداری که متولی میدان بزرگ تهران است گذاشته و روندی را با این دوستان تعریف کردیم که بر اساس آن کلیت ورودی‌ها و خروجی‌های میدان مرکزی تهران توسط همین دوستان و بازرسی اصناف که در محل میدان حاضر هستند رصد می‌شود و مراقبت مضاعف در این زمینه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا افزود: شهرداری تمام ورودی‌های میادین میوه را توسط سامانه‌ای ثبت می‌کند و همین اطلاعات را در اختیار تیم اصناف قرار می‌ دهد و تیم اصناف نیز این اطلاعات را با محموله‌ای که در حال تخلیه در میادین است مطابقت می‌دهد و اگر مغایرتی در این زمینه وجود داشته باشد اعمال قانون کرده و بلافاصله ورود می‌کند. درعین حال تعزیرات هم برای اعمال قانون در میدان میوه وتره‌بار مستقر شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا