اکتشاف مقدماتی در 7 محدوده معدن طلای موته

اکتشاف مقدماتی در 7 محدوده معدن طلای موته

فولاد نیوز: عملیات استخراج از ذخایر جدید طلا از محدوده معدن چاه خاتون با حجم سه میلیون تن باطله برداری و استخراج ماده معدنی انجام شده و در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است. این محدوده معدنی یکی از 7 محدوده ای است که اکتشاف مقدماتی آن در موته صورت گرفته است.

به گزارش «فولاد نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ حمید منتظری مدیر مجتمع طلای موته با بیان اینکه عملیات اکتشاف مقدماتی در 7 محدوده دارای ذخایر طلا شامل قرقرم، چاه علامه، تنگه زر ، سه کلوپ ، چشمه گوهر ، چاه باغ و دره اشکی در سال جاری انجام شده است ، افزود : در این راستا اقدام به تهیه نقشه های توپوگرافی ، زمین شناسی و ژئو شیمیایی به وسعت بیش از 450 هکتار و نیز نمونه برداری و آنالیز شیمیایی حدود 1500 نمونه برای لیتو ژئوشیمیایی کرده ایم که در این عملیات بیش از 7 هزار متر حفاری RC ( پودری ) صورت گرفته است .
وی با اشاره به اینکه با انجام عملیات اکتشافی طی مدت مذکور ذخایر ناشناخته طلا شناسایی و ثبت شده است ، اظهار داشت: در حال حاضر با وجود اطلاعات جدید ، طرح استخراج طلا به روش زیرزمینی و روباز در مناطق مذکور در حال بررسی است و تا پایان سال جاری اقدام به بهره برداری از ذخیره معدن دره اشکی خواهیم کرد . گواهی کشف و مجوز بهره برداری محدوده دره اشکی در شرف ابلاغ از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت (استان اصفهان)است .
منتظری تصریح کرد : طراحی و احداث خط جدید بازیافت طلا و نیز بازیابی آب از باطله خروجی توسط مشاور دارای صلاحیت آغاز شده است و به عنوان اولین مجتمع معدنی نسبت به بازسازی معادن با هدف ایجاد محیط و فضایی ایمن ، پایدار و سازگار با محیط زیست نسبت به شناسایی گونه گیاهی مناسب با همکاری دانشگاه های معتبر داخلی اقدام کرده ایم تا در این منطقه نسبت به غرس گونه های گیاهی سازگار اقدام شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا