تجمع برخی معدنکاران مقابل وزارت صنعت

تجمع برخی معدنکاران مقابل وزارت صنعت

فولاد نیوز: جمعی از کارکنان شرکت معدنی آریان ناران از پیمانکاران فعال در مجتمع مس سرچشمه به دلیل آنچه آن را «بلاتکلیفی در شرایط قرارداد، دستمزد ناکافی و نبود ثبات شغلی» خواندند روز یکشنبه مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند و رسیدگی به مطالباتشان را خواستار شدند.

به گزارش «فولاد نیوز» به نقل از ایرنا، این تجمع کنندگان که شمار آنها به چند 10 نفر می رسید مقابل ساختمان شماره یک وزارت صنعت، معدن وتجارت واقع در خیابان سمیه حاضر و خواستار رسیدگی مسئولان ذیربط این وزارتخانه به مشکلات کاری خود شدند.
یکی از کارکنان شرکت یادشده در گفت وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: تعداد کارکنان این شرکت بالغ بر 200 تا 300 نفر است، اما افراد شرایط قرارداد روشنی ندارند و با سابقه هشت تا 10 سال در بلاتکلیفی بسر می برند.
وی افزود: نیروهای استخدام جدید این شرکت به مراتب از نظر دستمزد و شرایط قرارداد نسبت به نیروهای قدیمی وضعیت بهتری دارند.
همچنین یک نفر از رانندگان لیفتراک این شرکت که در محل تجمع حاضر بود، گفت: کارکنان این شرکت نباید نسبت به وضعیت و شرایط کاری خود سخنی بگویند، زیرا همواره خطر اخراج برای او وجود دارد.
این نیروی معترض شرکت مزبور اظهار داشت: دستمزد پائین و مدت زمان کار روزانه که به بیش از 10 ساعت در روز هم می رسد، وضعیتی فراهم کرده که ادامه کار مشکل شده و مدیران شرکت هم وعده رسیدگی می دهند، اما عملی نمی شود.
قرار است نمایندگانی از تجمع کنندگان به وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد شوند و با مسئولان مربوطه در خصوص شرایط خود به طرح مساله بپردازند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا