مشاور وزیر کار اعلام کرد

رونق گردشگری بهترین فرصت اشتغال‌زایی برای زنان جویای کار

رونق گردشگری بهترین فرصت اشتغال‌زایی برای زنان جویای کار

مشاور وزیر کار در امور بانوان و خانواده افزایش سطح تحصیلات را در اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتر زنان موثر دانست و با اشاره به بالا بودن بیکاری زنان جوان در برخی استانها، گفت: با رونق گردشگری در این مناطق می‌توان برای دانش آموختگان زن جویای کار اشتغالزایی کرد.

وحیده نگین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امروزه شاغل بودن زنان، یکی از موضوعات مهم و مطرح جامعه است و اغلب زنان به علل مختلفی به کار روی آورده‌اند تا آنجا که علاوه بر پذیرش مسئولیتهای خانه و تربیت فرزندان، مسئولیتهای اجتماعی را نیز عهده‌دار شده‌اند.

وی ادامه داد: تغییرات بافت اقتصادی اشتغال زنان در سالهای اخیر نشان می‌دهد که اشتغال زنان در شرایطی توسعه می‌یابد که فعالیتهای صنعتی رشد و پیشرفت اقتصادی مناسبی پیدا کند بنابر این اگر به دنبال سهم و جایگاه مناسب زنان در عرصه تولید و افزایش نرخ مشارکت آنها هستیم باید سهم زنان از مجموع فعالیتهای اقتصادی و صنعتی را افزایش دهیم.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از بالا رفتن سهم مزدبگیری زنان در دو سال گذشته خبر داد و گفت: اگر چه نرخ بیکاری زنان در سالهای اخیر دو برابر مردان بوده اما نسبت مزد بگیری زنان در دو سال گذشته افزایش یافته است.

وی به آمار مرکز آمار ایران در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: این آمارها نشان می‌دهد علیرغم کاهش تعداد کل اشتغال زنان، سهم مزدبگیری آنها در حوزه اشتغال طی سالهای 1392 و 1393 رو به افزایش بوده است.

نگین مهمترین دلیل این امر را سهم قابل توجه زنان دارای تحصیلات عالیه و تقاضای آنها برای کار عنوان کرد.

به گفته وی، افزایش سطح تحصیلات، اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتری برای زنان به دنبال داشته و تحصیلات عالیه موجب شده تا تغییراتی در وضع اشتغال زنان و ارتقای موقعیت آنها به وجود آید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا