خوش قولی تحویل خودرو بعد از رفع تحریم ها

خوش قولی تحویل خودرو بعد از رفع تحریم ها

یک کارشناس در حوزه واردات خودرو اعتقاد دارد رفع تحریم ها سبب شده است تا شرکت های رسمی واردات خودرو بر سر «تعهدات خود مبنی بر ...

یک کارشناس در حوزه واردات خودرو اعتقاد دارد رفع تحریم ها سبب شده است تا شرکت های رسمی واردات خودرو بر سر «تعهدات خود مبنی بر تحویل خودروها» در زمان مقرر به مشکل بر نخورند.

علی شکوهی با بیان این مطلب افزود: موضوع تحریم ها بارها موجب شده بود شرکت های وارداتی نتوانند بر اساس تعهدات خود، خودروها را تحویل مشتری دهند و همواره ناچار بودند با اعلام زمان هایی تاخیر به وجود آمده را به نوعی توجیه کنند.

وی در همین رابطه ادامه داد: روند تحویل خودروها بعد از تحریم ها البته وضعیت بهتری پیدا کرده است و به خاطر تسهیل در پرداخت ها، بازگشایی اسناد پرداختی و حواله کردن مبالغ مختلف، شرکت های رسمی واردکننده خودرو راحت تر به مبادله ارزی بپردازند.

شکوهی با اشاره به اینکه این مساله در حال حاضر به صورت کامل هم رفع نشده است بیان کرد: البته ماجرای حواله کردن پول به شرکت های خودروسازی به صورت کامل و وافر حل نشده است اما به طور مشخص بعد از رفع رسمی تحریم ها و تسهیل در مبادلات بانکی، روند تحویل خودرو بدون مشکل طی می شود.

این کارشناس واردات خودرو خاطر نشان کرد: رفع تحریم ها موجب شده است نمایندگی های رسمی واردات خودرو سریع تر مبلغ را حواله و خودرو را بر سر موعد دریافت کنند که این فرایند موجب «رضایت مشتریان» هم شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در گذشته برخی شرکت ها به صورت متناوب تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی را تجربه کرده اند، ابراز کرد: به خاطر مشکلات فراوان در فرآیند انتقال پول، شرکت ها به طبع نمی توانستند خود را تحویل دهند به همین علت بیشتر شرکت ها عاجز از این موضع به مشتریان می گفتند به خاطر شرایط تحریم نمی توانند خودرو را بر اساس زمان مقرر و در زمان انعقاد قرارداد تحویل کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا