سال آینده با ورود قطعات اصل کیفیت خودروها بالا می رود

سال آینده با ورود قطعات اصل کیفیت خودروها بالا می رود

در هفته ها و ماه های گذشته و با شروع اجرای برجام خودروسازی ایران باردیگر مورد توجه شرکت های بین المللی از پژو و رنو گرفته تا فیات و ...

در هفته ها و ماه های گذشته و با شروع اجرای برجام خودروسازی ایران باردیگر مورد توجه شرکت های بین المللی از پژو و رنو گرفته تا فیات و... قرار گرفته است و در این بین قراردادهایی نیز با شرکت های خودروسازی مانند پژو به امضا رسیده است، اما سوال این است که شرایط جدید چه تاثیری بر بازار خودرو در سال آینده خواهد داشت؟ در این باره با جناب نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان گفت و گو کرده ایم:

- شاهد تحولات مهمی در صنعت خودروی کشور هستیم از جمله امضا تفاهم نامه ها و قردادهای جدید با شرکت های بزرگ و مطرح، باتوجه به این شرایط پیش بینی شما نسبت به وضعیت صنعت خودرو در سال آینده چیست؟

ببینید قراردادهایی که بسته شده اند تا اجرایی شوند زمان بر خواهد بود و حداقل تا یک سال، یک سال و نیم آینده زمان نیاز است تا آن ها اجرایی شوند و خودروهای جدید بعید است که به بازار بیاید.

- باتوجه به این شرایط، مهم ترین تحولی که سال آینده دربازار خودرو اتفاق می افتد چیست؟

مهم ترین تحول سال آینده درارتباط با قطعات خودرو خواهد بود، زمانی که کشور تحریم شد شرکت های خودروسازی مجبور شدند از قطعات داخلی استفاده کنند که کیفیت لازم را نداشت و یا اینکه از سورس های دوم استفاده کردیم مانند قطعات چینی که آن ها هم کیفیت مطلوب را نداشتند اما خب چاره ای هم به جز این نبود ولی شرایطی که حالا با برداشته شدن تحریم ها به وجود آمده این است که می توانیم مستقیم قطعه اصل از شرکت مادر وارد کنیم و حاصل این اتفاق این است که کیفیت خودروهای موجود بهتر خواهد شد و در سال بعد هم باتوجه به ورود شرکت ها و قراردادهای جدید انتظار محصولات جدید را داریم.

- یعنی سال آینده، سال افزایش کیفیت تولیدات خودروسازان است؟

بله دقیقا این تحول مهم است و نقش مهمی در رضایت مردم خواهد داشت زیرا الان مهم ترین نارضایتی مردم به دلیل کیفیت خودروهاست و این ماجرا به دلیل قطعات است که مورد استفاد قرار می گیرد ولی حالا با ورود قطعات اصل این مشکل حل خواهد شد.

- این تحول روی قیمت اثر خواهد داشت؟

این موضوع نباید تاثیری داشته باشد ولی خب خواهی، نخواهی به دلیل تورم کشور و افزایش هزینه ها در سال آینده شاهد 4،5 درصد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا