بهای جهانی طلا

بهای جهانی طلا

قیمت جهانی طلا که امروز پنج شنبه با کاهش نسبی روبرو شده بود بار دیگر تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی ...

قیمت جهانی طلا که امروز پنج شنبه با کاهش نسبی روبرو شده بود بار دیگر تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش همراه شده است.

 نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی بار دیگر موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شده است.بر اساس این گزارش نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی جهان و قیمت نفت تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در مبادلات امروز پنج شنبه داشته است.قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز پنج شنبه با 0.3 درصد افزایش به مرز 1233 دلار رسیده است. قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز با افت 0.7 درصدی روبرو شده بود.

روز چهارشنبه قیمت جهانی طلا برای لحظاتی به بیش از 1252 دلار رسید که رشد 2 درصدی قیمت طلا طی روز گذشته تحت تاثیر افت قیمت نفت و کاهش شاخص سهام بین المللی بوده است. ولی تا اواخر شب گذشته، شاخص سهام بار دیگر افزایش یافت و بخش زیادی از رشد چشمگیر قیمت طلا از دست رفت.

مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری وینگ فانگ تاکید کرد: نوسانات قیمت نفت، شاخص سهام و نگرانی نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است.ارزش پوند انگلیس در برابر دلار به پایین ترین سطح خود در 7 سال اخیر رسیده است. ارزش پوند در برابر ین ژاپن نیز به پایین ترین حد در 2 سال و نیم اخیر رسیده است.

وی افزود: من فکر می کنم طی هفته های آینده تمایل بیشتری برای خرید طلا در بازارهای بین المللی وجود خواهد داشت.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد 16 درصدی روبرو شده که علت اصلی این مساله نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی بوده است.

گزارش سایت حاکیست، افزایش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز از ابتدای امسال تاکنون ادامه داشته و به بالاترین سطح خود از سال 2010 رسیده است.به نظر می رسد در صورت ادامه روند صعودی قیمت طلا و شکسته شدن سطح مقاومتی 1250 دلاری، ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان با افزایش روبرو خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا