کرباسیان اعلام کرد پایان صادرات سنگ‌آهن خام از سال آینده

کرباسیان اعلام کرد پایان صادرات سنگ‌آهن خام از سال آینده

فولاد نیوز: رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) وضع عوارض صادراتی برای سنگ آهن را رد و اعلام کرد: از سال آینده خام فروشی سنگ‌آهن نخواهیم داشت.

به گزارش «فولاد نیوز»، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به طرح موضوع تعیین عوارض صادراتی برای سنگ آهن در راستای جلوگیری از خام فروشی تصریح کرد: تعیین عوارض صادراتی برای سنگ آهن امکانپذیر نیست.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از خام فروشی پروژه‌های تولید کنسانتره و گندله در کشور را با قوت پیگیری می‌کنیم تا از سال 1395 دیگر خام‌فروشی سنگ آهن نداشته باشیم.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) در ادامه به ایسنا گفت: از سال 1395 سنگ‌آهن‌های کشور تبدیل به کنسانتره و گندله می‌شوند و سنگ‌آهن خام برای صادرات باقی نمی‌ماند.
پیش‌تر نیز سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن تاکید بر اینکه به هر طریقی باید جلوی صادرات سنگ‌آهن گرفته شود، اعلام کرده بود که در حال حاضر افت قیمت جهانی سنگ آهن باعث کاهش صادرات و به نفع ذخایر معدنی کشور شده است.
به گفته وی باید سنگ آهن را خودمان فرآوری کنیم؛ نه اینکه برای چین و ترکیه اشتغالزایی ایجاد کنیم. در حال حاضر در بخش پایانی زنجیره تولید محصولات سنگ آهن پروانه‌های زیادی صادر شده است اما در بخش کنسانتره و گندله فعالیت‌های زیادی صورت نگرفته که باید با ایجاد این واحد‌ها، زنجیره تولید را کامل کنیم.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران معتقد است با کاهش جهانی قیمت سنگ آهن از دو سال گذشته، رونق اقتصادی در صادرات سنگ‌آهن کاهش پیدا کرده و افت قیمت جهانی به نفع ذخایر معدنی کشور شده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا