شرکت‌های هواپیمایی روسیه در آستانه‌ی ورشکستگی

شرکت‌های هواپیمایی روسیه در آستانه‌ی ورشکستگی

کاهش شمار گردشگران و مسافران خارجی به روسیه، شرکت‌های هواپیمایی این کشور را با خطر ورشکستگی روبرو کرده است. بنا بر آمار رسمی میزان ...

کاهش شمار گردشگران و مسافران خارجی به روسیه، شرکت‌های هواپیمایی این کشور را با خطر ورشکستگی روبرو کرده است. بنا بر آمار رسمی میزان درآمد این شرکت‌ها از فروش بلیت به مسافران خارجی 26 درصد کاهش یافته است.
 
به گزارش ایران جیب، مسکو نگران کاهش چشم‌گیر درآمد آژانس‌های هوایی دولتی در روسیه است. والری اوکلوف، معاون وزیر ترابری روسیه، روز پنجشنبه (25 فوریه) در مجلس این کشور اعلام کرد که در حال حاضر میزان خسارت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی دولتی، هم‌چنان رو به افزایش است. در ماه اکتبر، دومین شرکت بزرگ هوایی این کشور، ترانس‌ایر، به دلیل "وضعیت وخیم اقتصادی" اعلام ورشکستگی کرده بود.

معاون وزیر ترابری روسیه هم‌چنین گفت که شمار مسافران شرکت‌های نامبرده در ماه ژانویه‌ سال جاری میلادی بالغ بر 5 میلیون و 54 هزار تن بوده است. این رقم نسبت به ماه گذشته، کاهشی 6 درصدی را نشان می‌دهد.

دلایل ورشکستگی

کارشناسان سیاسی، دلیل شرایط بحرانی شرکت‌های هوایی روسیه را از جمله اعمال تحریم‌های کشورهای عضو "اتحادیه‌ اروپا" می‌دانند. سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در اکتبر سال گذشته نیز که به کشته شدن 224 سرنشین این هواپیما انجامید، یکی دیگر از دلایل کاهش شمار گردشگران به روسیه عنوان شده است.

هواپیمای مزبور یک ایرباس A321 بود که روز 31 اکتبر، در حالی که از شرم‌الشیخ مصر مسیر شهر سنت‌پترزبورگ را در پیش گرفته بود، اندکی پس از پرواز در اثر انفجار بمبی سرنگون شد.

آمار رسمی هم‌چنین نشان می‌دهند که بسیاری از گردشگرانی که تعطیلات خود را در ترکیه می‌گذراندند، از رفتن به این کشور خودداری کرده‌اند. دلیل این امر سرنگونی یک بمب‌افکن روسی از نوع "سوخوی 24" در روز 25 نوامبر سال گذشته بود که جنگنده‌های "اف 16" ترکیه آن را در مناطق مرزی میان این کشور و سوریه هدف موشک قرار دادند و سرنگون کردند. به گفته‌ی مقامات ترکیه این هواپیمای جنگی، به‌رغم هشدارهای مکرر وارد حریم هوایی ترکیه شده بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا